برنامه اعزام دانشجویان دکترا به فرصت مطالعاتی کامل محقق نشد


برنامه اعزام دانشجویان دکترا به فرصت مطالعاتی کامل محقق نشد

معاون دانشجویی وزیر علوم گفت: اعزام هزار و 800 دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی داخل و خارج در سال 98 پیش‌بینی شده بود که در عمل هزار و 250 نفر اعزام شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهارداشت: ظرفیت فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دکترا ۶ ماهه اعلام می‌شود و در مجموع طبق برنامه سازمان امور دانشجویان برای سال ۹۸ اعزام هزار و ۸۰۰ نفر دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی داخل و خارج پیش‌بینی شده بود که به دلیل مشکلاتی از جمله کمبود منابع مالی این برنامه کمتر از پیش‌بینی عملیاتی شد.

وی گفت: در مجموع در سال ۹۸ برنامه اعزام هزار و ۲۵۰ نفر از دانشجویان به فرصت مطالعاتی داخل و خارج از کشور عملی شد که البته برخی دانشجویان از اعزام منصرف می‌شوند و در آخر سال هم شرایط ویژه‌ای در کشور ایجاد شد.

وی گفت: برای تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه فرصت‌های مطالعاتی داخل و خارج دانشجویان دکترا، نیازمند منابع مالی بیشتری بودیم و از این رو از بانک مرکزی درخواست اعتبار جدیدی در این بخش را داشتیم که بتوانیم این برنامه را در نیمه دوم سال ۹۸ عملیاتی کنیم و سهمیه‌های جدیدی را اضافه کنیم که البته این بودجه تامین نشد.

*تهیه برنامه اعزام‌ها در سال ۹۹

برنامه اعزام دانشجویان دکترا به فرصت مطالعاتی کامل محقق نشد

صدیقی تصریح کرد: برنامه سازمان امور دانشجویان برای اعزام دانشجویان دکتری به فرصت‌های مطالعاتی در سال ۹۹ هنوز نهایی نشده است و در آینده اعلام می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند