بیشترین موارد ابتلا به کرونا در همراهان بیمار


بیشترین موارد ابتلا به کرونا در همراهان بیمار

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در تهران گفت: شایع ترین ابتلای بیماری کرونا مربوط به همراهان بیمار به دلیل مجاورت با فرد مبتلاست.

بیشترین موارد ابتلا به کرونا در همراهان بیمار

به گزارش خبرنگارحوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران اظهار کرد: براساس بررسی هایی که انجام گرفته افرادی که گروه خونی آنها «O» است ابتلای شان به بیماری کووید ۱۹ با شدت کمتری است اما در این خصوص باید مطالعات بیشتر و دقیق تری انجام شود.

او با اشاره به ابتلای همراهان بیمار به عارضه کرونا ادامه داد: شایع ترین ابتلای بیماری کرونا مربوط به همراهان بیمار است که علت آن مجاورت با فرد مبتلا است؛ پرسنل بیمارستان ها به ویژه مراکزی که در خط اول مبارزه با کرونا هستند به دلیل آلودگی محیط بیمارستان بین ۴۰ تا ۶۰ درصد، بیماری را از محیط کار و بیمارستان می گیرند.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ آخرین توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت برای مراقبت‌های خانگی

زالی افزود: ابتلای افراد زیر ۱۶ سال به بیماری کرونا به ندرت اتفاق می افتد اما این مسئله به معنای این نیست که این گروه سنی مبتلا به کرونا نمی شوند؛ سیستم دفاعی بدن کودکان، به ویژه زیر ۱۲ سال در مقابله با بیماری هایی مانند آنفلوانزا و کرونا، انتخابی و کاراتر عمل می کند.

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به اینکه کودکان ممکن است ناقلین بیماری کرونا در خانواده باشند، گفت: در شهر تهران کودک مبتلا به کرونا فوت نکرده اما بیماران کودک بدحال در دو مرکز اطراف تهران داشتیم که خوشبختانه روبه بهبودی هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس