تجلیل از خادمان آرامستان‌های تبریز


تجلیل از خادمان آرامستان‌های تبریز

تبریز- ایرنا - در آیینی با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی از تلاش‌های خادمان آرامستان‌های تبریز که از آنان با عنوان مدافعان خاموش یاد می شود، قدردانی شد.

امام جمعه تبریز در این آئین با اشاره به تلاش های مدافعان خاموش در امر کفن و دفن متوفیان کرونا اظهار داشت: تبریز شهر نمونه در ارتباط با رعایت مسائل شرعی و بهداشتی کفن و دفن اموات کرونایی است.

حجت الاسلام محمد علی آل هاشم با اشاره به میلاد امام زمان (عج) و با تبریک این عید بزرگ مسلمانان، افزود: مدافعان خاموش انسان های بسیار زحمتکشی هستند و خالصانه تلاش می کنند.

وی اظهار کرد: تبریز شهر نمونه در ارتباط با رعایت مسائل شرعی و بهداشتی کفن و دفن اموات کرونایی است.

امام جمعه تبریز با اشاره به تلاش های مجموعه شهرداری تبریز در این خصوص گفت: شهرداری و شورای شهر توجه ویژه ای به فراهم ساختن امکانات و زیرساخت ها برای رعایت مسائل شرعی و بهداشتی کفن و دفن اموات کرونایی دارند .

حجت الاسلام آل هاشم سپس با اشاره به سخنان امروز مقام معظم رهبری گفت: معظم له در سخنرانی امروزشان، از تبریز به نیکی نام بردند و از تلاش های حوزه علمیه تبریز در خصوص امور کفن و دفن بیماران کرونایی قدردانی کردند که افتخار بزرگی برای تبریز است.

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی ضمن تبریک نیمه شعبان و تقدیر از زحمات همه کسانی که در این روزهای سخت کشور، تلاش می‌کنند، افزود: همه افرادی که در بیمارستان‌ها و در بالین بیماران، در ضد عفونی شهر، در تهیه اقلام بهداشتی و دیگر خدمات تلاش می‌کنند و همچنین مدافعان خاموش که در امر کفن و دفن شرعی اموات کرونایی با پروتکل های بهداشتی فعالیت کرده و دغدغه مومنان را در این باره مرتفع می‌کنند، شایسته تقدیر هستند.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از "حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی صادقیان"، مدیر جهادی حوزه علمیه طالبیه تبریز که در سخنان رهبر معظم انقلاب نیز مورد عنایت قرار گرفته بود، تجلیل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقیان، نماینده امام جمعه تبریز در نظارت بر غسل، کفن و دفن متوفیان بیماری کرونا در وادی رحمت تبریز و سایر آرامستان‌های استان است که از همان آغازین روزهای شیوع کرونا، فعالیت جهادی خود را به همراه تعدادی از روحانیان آغاز کرده و بر روند غسل و تدفین فوت‌شدگان در اثر کرونا نظارت و موازین شرعی را اجرا می‌کند.

رهبر معظم انقلاب در بیانات امروز خود به فعالیت‌های جهادی این مدیر جهادی اشاره کردند.

همچنین در پایان این مراسم مقرر شد به پیشنهاد حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز و موافقت ایرج شهین باهر شهردار تبریز و شهرام دبیری رئیس شورای شهر، مدافعان خاموش که در زمینه تدفین و تغسیل مبتلایان به کرونا در سازمان آرامستان های شهرداری تبریز فعالیت می کنند، تبدیل وضعیت شوند.

تجلیل از خادمان آرامستان‌های تبریز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا