کاروان اهدایی سپاه به سیل‌زدگان جنوب کرمان ارسال شد


کاروان اهدایی سپاه به سیل‌زدگان جنوب کرمان ارسال شد

کرمان - ایرنا - فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به جاری شدن سیل در مناطق جنوبی این استان گفت: کاروان هدایای سپاه پاسداران به مردم سیل‌زده جازموریان و زهکلوت به مناسبت نیمه شعبان و تولد حضرت حجت (ع)، امروز (پنجشنبه) به این مناطق ارسال شد.

سردار حسین معروفی روز پنجشنبه در حاشیه ارسال هدایای مقام معظم رهبری به مناطق سیل زده جنوب کرمان افزود: با هماهنگی انجام شده وجهی از سوی فرمانده کل سپاه در اختیار ما گذاشته شد که تعدادی لوازم خانگی برای کمک به مردم آسیب‌دیده از این محل خریداری شده و به مناسبت میلاد امام زمان (عج) بین مردم مسلمان و مومن آسیب‌دیده توزیع شود.

وی با بیان اینکه این کالاها با نظر مسئولان محلی و شناسایی که از قبل انجام شده توزیع می‌شود اظهار داشت: این کاروان شامل ۲۰۰ دستگاه یخچال، ۵۰۰ تخته فرش، ۲۰۰ دستگاه گاز، یک هزار سری قابلمه و ۲۰۰ عدد پنکه ایستاده تهیه شده است و ۳۰۰ تنور محلی نیز تا پایان هفته آینده آماده شده و در اختیار مردم گذاشته می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: همه اقداماتی که به عنوان سپاه و بسیج در منطقه انجام می‌شود هدیه مقام معظم رهبری است و ما چیزی از خودمان نداریم.

وی تاکید کرد: در روزهای گذشته و با هماهنگی مجموعه امام رضا (ع)، ۶۲۰ موکت ۶ و ۹ متری، ۲۰۰ تخته روفرشی و پنج دستگاه یخچال و تعدادی پتو در بین مردم سیل‌زده توزیع شده که مجموع کالای توزیع شده بین مردم آسیب دیده از سیل جنوب کرمان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

سردار معروفی گفت: سپاه پاسداران از ابتدای وقوع سیل و با دستور و ابلاغ فرماندهی کل سپاه و بنا به نیازی که در منطقه احساس شد قرارگاهی با عنوان قرارگاه خدمات‌دهی جبهه انقلاب اسلامی و با هدف جهت‌دهی به خدمات تشکیل شد تا در جایی که نیاز بود، ورود کنیم.

وی ادامه داد: این به این معنا نیست که دیگران توان انجام این خدمات را ندارند اما وقتی توان‌های ما یکجا جمع شود هدفمندی در خدمات‌دهی بهتر می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: جبهه انقلاب مراقبت می‌کند تا دشمن شیطنتی نکند، زیرا خط قرمز این جبهه مردم است و این جبهه از هرز رفتن توان در مجموعه نظام جلوگیری می کند و تا الان اتفاقات خوبی افتاده است.

سردار معروفی تصریح کرد: بخشی از کالاهای مردم در جریان سیل از بین رفته و بخشی آسیب جدی دیده بودند و نیاز به تعمیر داشتند که با کمک تعمیرکارانی که در منطقه حاضر شدند تاکنون ۱۵۰ دستگاه یخچال تعمیر شده و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

وی افزود: با هماهنگی که با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام گرفت و مقرر شد این ستاد به جای کالا، دام مورد نیاز مردم منطقه را تامین کند و تامین کالا و لوازم خانگی را سپاه به عهده گرفت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امیدواریم با همت همدیگر گام‌های موثرتری در منطقه برداریم و آلام مردم را در آینده کم کرده تا در آینده شاهد چنین حوادث و مشکلاتی در منطقه نباشیم و اقدامات خوبی را در سال جهش تولید انجام دهیم.

روزهای سوم و چهارم فروردین سال جاری بر اثر بارش های شدید مناطقی از جنوب و شرق کرمان دچار سیلاب شدند که حدود یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی، راه، زیربنایی، آب و برق، مدارس، معابر و تاسیسات شهری و روستایی خسارت وارد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت