بسته‌ حمایتی در اختیار اقشار نیازمند خراسان جنوبی قرار می‌گیرد


بسته‌ حمایتی در اختیار اقشار نیازمند خراسان جنوبی قرار می‌گیرد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی از راه‌ اندازی پویشی در استان خبر داد که با محوریت دولت و نهادهای حمایتی، پیش از ماه مبارک رمضان بسته‌های حمایتی در اختیار اقشار نیازمند قرار می‌گیرد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان در نشست شورای هماهنگی نهادهای حمایتی استان خراسان جنوبی افزود: با توجه به توصیه‌های امروز رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه و کمک ویژه به اقشار آسیب پذیر و با توجه به شرایط خاص کشور و کاهش جدی درآمد اقشار آسیب پذیر، تصمیم بر این شد تا پویشی در استان راه اندازی کنیم و با محوریت دولت و نهادهای حمایتی، بتوانیم پیش از ماه مبارک رمضان، بسته‌های حمایتی را در اختیار اقشار نیازمند قرار دهیم.

وی بیان کرد: پیش‌بینی ما برای اجرای این طرح سه ماهه است و افرادی که شناسایی می‌شوند نباید شاغل، مستمری بگیر و تحت پوشش نهادهای حمایتی باشند لذا این غربالگری نیازمند همت همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید با هم‌افزایی نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سپاه پاسداران، آستان قدس رضوی، قرارگاه سازندگی بسیج، مؤسسات خیریه و سمن‌ها بتوانیم بسته‌های حمایتی از جمله مواد غذایی را طی سه ماه در اختیار گروه‌های آسیب پذیر قرار دهیم تا شرایط کشور به وضعیت عادی بازگردد.

وی تصریح کرد: در این راستا کمیته‌های مختلفی از جمله کمیته شناسایی و پایش، کمیته پشتیبانی، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی و کمیته جمع آوری کمک‌های مردمی پیش‌بینی شده که باید هرچه زودتر فعالیت خود را آغاز کنند تا بانک‌های اطلاعاتی تجمیع شده و پیش از ماه مبارک رمضان کار آغاز شود.

معتمدیان به تجربه موفق کارهای مشارکتی در راستای محرومیت‌زدایی از استان اشاره کرد و گفت: این نوید را به مردم می‌دهیم که همانند پروژه‌های گذشته، اقدامات بزرگ مشارکتی دیگری نیز در دستور کار داریم تا بتوانیم در مسیر محرومیت‌زدایی از استان و توانمندسازی اقشار نیازمند گام برداریم.

وی افزود: تلاش شده در مسیر محرومیت‌زدایی از استان و توانمندسازی اقشار نیازمند گام‌های بزرگی برداشته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج