مهلت دو هفته‌ای برای رفع مشکلات خیرین مسکن ساز خراسان جنوبی


مهلت دو هفته‌ای برای رفع مشکلات خیرین مسکن ساز خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برای رفع مشکلات انجمن خیرین مسکن ساز استان، مهلت دو هفته‌ای تعیین کرد.

به گزارش روز پنجشنبه استانداری خراسان جنوبی سید کمال الدین میرجعفریان در نشست بررسی مشکلات خیرین مسکن ساز، رفع موانع موجود را به دستگاه‌ها تکلیف کرد.

وی پس از شنیدن صحبت‌های نمایندگان انجمن خیرین مسکن ساز، بر آمادگی کامل استان برای رفع موانع موجود تاکید کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با قدردانی از خیرینی که دغدغه‌ای جز تامین سرپناه برای افراد بی‌بضاعت ندارند اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان مکلفند با تمام توان شرایط را برای تسهیل کار این انجمن فراهم کنند.

وی افزود: تا آن جایی که قانون اجازه می‌دهد با استفاده از ماده و تبصره‌های موجود، خیرین را در انجام وظیفه‌ای که به عهده گرفته‌اند، همراهی خواهیم کرد.

میرجعفریان تصریح کرد: تلاش استان در عملیاتی کردن پروژه ۱۰ هزار واحدی مسکن محرومان در راستای تامین مسکن ایمن و ارزان قیمت با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، نشان داد که این توانایی را داریم که در پروژه‌های عمرانی سرعت عمل داشته باشیم.

در این جلسه که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، مدیران عامل دستگاه‌های خدمات رسان، مدیرعامل سازمان نظام مهندسی ساختمان، نماینده بسیج مهندسین و نمایندگان انجمن خیرین مسکن ساز استان برگزار شد، هزینه‌های سنگین تأمین انشعابات آب و برق و گاز، نبود زمین، شکل نگرفتن مجمع خیرین مسکن ساز و بروکراسی‌های اداری به عنوان مشکلات خیرین در ساخت مسکن ویژه محرومان مطرح شد.

مساعدت سازمان نظام مهندسی ساختمان و بسیج مهندسین در زمینه تهیه نقشه‌های ساختمانی، نظارت بر پروژه‌ها و همچنین همراهی شهرداری در اعمال تخفیفات لازم در هزینه‌های پروانه‌های ساختمانی و تامین زمین مناسب برای احداث مسکن توسط راه و شهرسازی از مصوبات این جلسه بود.

انجمن خیرین مسکن ساز فعالیت خود را از سال ۸۸ در استان آغاز کرد و از ابتدای کار تاکنون ۶۸۲ واحد مسکونی را به متقاضیان واجد شرایط تحویل داده است و ۱۱۶ واحد دیگر در دست ساخت دارد.

موافقت کمیسیون ماده ۱۱ با راه اندازی ۳ واحد تولیدی

جلسه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان برای بررسی وضعیت فعالیت چند واحد تولیدی تشکیل شد.

در این جلسه که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد، استعلام‌های ۳ واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.

اعضای کمیسیون بعد از ارزیابی تمام جوانب (محدوده، حریم، فاصله با شهر یا روستا، جمعیت و میزان آلایندگی) موافقت خود را با راه اندازی این ۳ واحد تولیدی در شهرستان‌های زیرکوه، طبس و بیرجند اعلام کردند.

براساس ماده ۱۱ قانون هوای پاک، هرگونه احداث، توسعه، تغییر خط تولید و تغییر محل واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مستلزم رعایت مقررات ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است.

در صورت اعتراض متقاضی به پاسخ محیط زیست، این اعتراض در کمیسیونی متشکل از یکی از معاونان استاندار (رئیس)، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست (دبیر)، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل سازمان بازرسی و فرماندار مربوطه بررسی و در صورت آلاینده نبودن واحد تولیدی، مجوز مقتضی صادر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی فریبا کوثری