افزون بر94 میلیون تن کالا در بنادرهرمزگان تخلیه و بارگیری شد


افزون بر94 میلیون تن کالا در بنادرهرمزگان تخلیه و بارگیری شد

بندرعباس- ایرنا- 94 میلیون و 758 هزار و 403 تن کالای نفتی و غیرنفتی سال 89 در بنادر استان تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با مدت مشابه سال پیش از آن 1.2 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان شامگاه پنجشنبهگفت: از مجموع کالاهای جابه جا شده در این بنادر، ۶۲ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۹۱۶ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۳۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۴۸۷ تن به فرآورده‌های نفتی بوده است.

الله‌مراد عفیفی‌پور ، از ترانزیت ۸۹ هزار و ۳۰۴ تن انواع فرآورده‌های نفتی از طریق پایانه‌های بنادر استان در دوازده ماهه سال گذشته و ثبت کابوتاژ بیش از ۱۹ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۵۵۶ تن از این گونه محموله‌های تجاری خبر داد.

وی همچنین حجم کالاهای صادر شده در بخش نفتی به ۱۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۵۵ تن رسید و از افزایش ۴.۸ درصدی این بخش از عملیات بندری خبر داد.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی همچنین از پهلوگیری ۶۱ هزار فروند شناور خبرداد و افزود: بیش از ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۱۳۰ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد که ۱۷.۹ درصد افزایش را شاهد بودیم.

به گفته عفیفی‌پور، در سال گذشته، بیش از ۸ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۴۸۸ تن کالای غیر نفتی وارد بنادر استان هرمزگان شد.
ثبت ۱۸ میلیون نفر سفر در بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری استان در سال گذشته را نیز ۳۵ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۳۱۲ تن اعلام کرد.

عفیفی‌پور اضافه کرد: افزود: در ۱۲ ماهه سال گذشته، یک میلیون و ۶۷۰ هزار و ۲۸۸ TEU کانتینر در پایانه‌های بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد.

وی همچنین تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری استان را ۶۱ هزار و ۶۵۴ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۴ هزار و ۹۹۱ فروند شناور بالای هزار تن و ۵۶ هزار و ۶۶۳ فروند از شناورهای پهلو گرفته، زیر هزار تن وزن داشته اند.

این مسوول در حوزه بنادر ابرازداشت: سال گذشته، ۱۸ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۱۹۵ نفر سفر در بنادر استان به ثبت رسید.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، راهبری بیش از ۷۰ بندر بزرگ و کوچک را بر عهده دارد که بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، قشم و بندرلنگه از جمله مهم‌ترین بنادر تجاری هرمزگان هستند.

بندر شهید رجایی با ۴۰ پست اسکله و ۱۸ دستگاه جرثقیل گنتری کرین (دروازه ای) در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

این بندر بزرگترین و مجهزترین بندر کانتینری ایران است که بیش از ۸۰ درصد عملیات کانتینری بنار سراسر کشور را پشتیبانی می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو