دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ارائه آمار کرونا با مردم صادق است


دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ارائه آمار کرونا با مردم صادق است

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اطلاع‌رسانی بیماری کرونا بر پایه آمار دقیق و به‌روز بوده چون ارتباط صادقانه با مردم بستر توفیق مبارزه با بیماری را فراهم می‌کند.

آرزو فلاحی شامگاه پنجشنبه به نقل از رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پاسخ به برخی اخبار و اظهارنظرها درباره وجود تفاوت در آمار فوتی‌های استان بر اثر بیماری کرونا اظهار داشت: برای لحاظ کردن مبنای دانشگاه علوم پزشکی درباره اعلام آمار فوتی‌های ناشی از کرونا، آزمایش پی‌سی آر است و به همین دلیل سایر نمونه‌هایی که منفی بوده و فوت شده‌اند در لیست شمار فوت‌شدگان کرونا قرار ندارند.

وی با اشاره به اینکه دکتر فرزین رضاعی با هیچ خبرگزاری در این خصوص مصاحبه‌ نداشته است، افزود: رسالت اصلی دانشگاه علوم پزشکی کردستان حفظ سلامت مردم است و بر این باوریم که برنامه‌های سلامت محور بدون اعتماد و همکاری مردم به اهداف خود نخواهد رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه اضافه کرد: رعایت توصیه های بهداشتی و اصل در خانه ماندن بویژه در سیزدهم فروردین نشان از اطمینان مردم به توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی داشت و امیدواریم در کنار همه دلسوزان و فعالان سیاسی، مدنی و اجتماعی استان، نهال این اعتماد پایدار باقی بماند و هر روز تناورتر شود.

نبود تجهیزات عامل تاخیر در افتتاح بیمارستان سقز

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین در خصوص علت عدم افتتاح بیمارستان جدید سقز گفت: تامین نشدن تعدادی از تجهیزات پزشکی ضروری از سوی هیات امنای این بیمارستان در اثر شیوع کرونا ویروس دلیل اصلی عدم افتتاح بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی شفا است.

فلاحی با اشاره به خاتمه یافتن پروژه احداث بیمارستان شفای سقز افزود: با تلاش و هماهنگی‌های انجام گرفته، عملیات اجرایی بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی شفای سقز در اسفند پارسال پایان یافت که با بهره‌برداری از آن ظرفیت ارائه خدمات درمانی در استان ارتقای چشمگیری پیدا خواهد کرد.

وی به موانع پیش روی افتتاح و بهره‌برداری رسیدن این بیمارستان اشاره کرد و یادآور شد: با شیوع بیماری کرونا در کشور و این استان، متاسفانه تعدادی از تجهیزات بسیار ضروری بیمارستان شفای سقز که قرار بود از طرف هیات امنا تامین شود، تحویل دانشگاه نشد بنابراین عملا افتتاح بیمارستان به تاخیر افتاد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه به پیگیری‌های بسیار مجدانه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات در این بیمارستان اشاره کرد و اظهار داشت: به محض تحویل تجهیزات از طرف هیات امنا، بیمارستان افتتاح و مردم شهرستان از خدمات درمانی آن بهره‌مند خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟