اجرای طرح اولویت عبور آمبولانس ها در مسیرهای پرتردد قزوین


اجرای طرح اولویت عبور آمبولانس ها در مسیرهای پرتردد قزوین

قزوین - ایرنا - سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، گفت: طرح اولویت عبور آمبولانس ها در مسیرهای پرتردد منتهی به بیمارستان های شهر قزوین با هدف امداد رسانی سریع تر به بیماران ، بویژه مبتلایان احتمالی به ویروس کرونا در حال اجراست.

شیما زر آبادی پور روز پنجشنبه با اعلام این مطلب افزود: این تصمیم در راستای مدیریت و کنترل بیماری کرونا و ضرورت عبور بدون توقف آمبولانس ها در سطح خیابان های شهر قزوین برای امداد رسانی فوری به این بیماران اتخاذ شده است.
وی با اشاره به افزایش زمان فعالیت اپراتورهای مرکز کنترل ترافیک شهرداری به دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر گفت: در این طرح اپراتورهای مستقر در مرکز کنترل ترافیک با رصد مداوم وضعیت ترافیک خیابان ها به ویژه مسیرهای منتهی به بیمارستان ها، به محض مشاهده خودروهای امدادی و نزدیک شدن آن ها به تقاطعی که چراغ راهنمایی آن قرمز است، اقدام به تغییر رنگ چراغ به سبز کرده تا پشت چراغ قرمز معطل نشوند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز پنجشنبه اعلام کرد: تاکنون ۶۶ هزار و ۲۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس در کشور به ۴۱۱۰ نفر رسید.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده است و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۶ هزار و ۲۲۰ نفر رسید.

جهانپور اظهار کرد: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تاکنون ۳۲ هزار و ۳۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: امیدواریم بعد از توفیق نسبی که در مرحله دوم فاصله گذاری اجتماعی یا فیزیکی حاصل شد، از روز ۲۳ فروردین، فاصله گذاری هوشمند در سراسر کشور با بازگشت تدریجی مشاغل در کشور انجام شود. با تلاش شرکت‌های دانش بنیان، غربالگری وسیعی از طریق آزمون سلولوژیک ایجاد خواهد شد. با فاصله گذاری هوشمند می‌توانیم آرام آرام از مرحله مدیریت بیماری به سمت مرحله مهار آن حرکت کنیم.

وی بیان کرد: تعداد موارد مرگ و میر در همه روزهای اخیر روند کاهشی داشته است و امیدواریم در روزهای آتی نیز این موضوع ادامه پیدا کند و از همه مردم برای مشارکت در بسیج مقابله با کرونا متشکریم و امیدواریم مردم با در خانه ماندن و پرهیز از ترددهای غیرضروری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی به نظام سلامت و ستاد مقابله با کرونا کمک کنند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: روند کاهش در موارد ابتلا نیز اتفاق افتاده که بخش عظیم آن به خاطر مشارکت مردم و مشارکت بین بخشی است. نزدیک به نیمی از مبتلایان به کرونا در کشور بهبود یافته‌اند که عدد قابل توجهی است و باید به همکاران خود در نظام سلامت خسته نباشید بگوییم. با شروع فاصله گذاری هوشمند، تست‌های تشخیصی برای کووید ۱۹ افزایش خواهد یافت و با گسترش تست‌ها، اقدامات گسترده‌تری را برای تشخیص خوشه‌های امن و ناامن ابتلا خواهیم داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!