فعالیت اصناف کم خطر در قزوین مستلزم دریافت کد بهداشتی است


فعالیت اصناف کم خطر در قزوین مستلزم دریافت کد بهداشتی است

قزوین - ایرنا - سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: آغاز به کار اصناف کم خطر در سطح این استان مستلزم دریافت کد بهداشتی از سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری قزوین ، منوچهر حبیبی افزود : باتوجه به تصمیمات اتخاذ شده در چهاردهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و همچنین مصوبه نوزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای استان قزوین ، مبنی بر فعالیت صنوف بر اساس میزان خطر شیوع ویروس کرونا ، آغاز به فعالیت اصناف کم خطر مستلزم دریافت کد و یا مجوز فعالیت از وزارت بهداشت می باشد.
وی یادآورشد: اصناف کم خطر باید علاوه بر ثبت نام اینترنتی، تعهد نامه الکترونیکی رعایت کامل دستور العمل و پروتکل های بهداشتی را امضا کرده و کد مجوز فعالیت را از طریق وب سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین تاکید کرد : صنوف کم خطر و مجاز به فعالیت، کد دریافت شده را باید پشت شیشه محل فعالیت خود نصب کنند به نحوی که کاملا قابل رویت باشد.
حبیبی تصریح کرد: با توجه به اینکه بازرسین بهداشتی، تعزیراتی و صمت این موضوع را مستمرا رصد می نمایند، لذا چنانچه این کد دریافت و نصب نشده باشد، مصداق عدم رعایت اصول بهداشتی بوده و با آن برخورد و فروشگاه و محل کسب پلمپ می شود.
سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین تاکید کرد: مردم نیز در صورت مشاهده فعالیت واحد ها و صنوف فاقد کد می توانند با شماره ۱۲۴ تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهند تا در سریع ترین زمان ممکن پیگیری شود.
معاون استاندار قزوین گفت : صنوف می توانند به نشانی http ://markazsalamat.behdasht.gov.ir وارد سایت وزارت بهداشت شده و کد مجوز فعالیت دریافت نمایند.
به گفته وی صنوفی که در رده مشاغل پرخطر هستند کماکان تعطیل بوده و شامل، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای، پاساژ و مجتمع تجاری، بازارهای مسقف، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی، آموزشگاه های رانندگی، رستوران ، اغذیه فروشی ، طباخی ، فست فودها، گرمابه ، سونا و ماساژ، روز بازارها و نمایشگاه ها ، مراکز بازی و تفریحی و گیم نت، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم ، قهوه خانه ، چایخانه و کافه تریاها می باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج