بارش‌ها در کوهرنگ 50 درصد کاهش یافت


بارش‌ها در کوهرنگ 50 درصد کاهش یافت

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش‌های سال آبی کوهرنگ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 50 درصدی مواجه شد.

مهرداد قطره‌سامانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای مهرماه سال گذشته تا ۲۱ فروردین یک هزار و ۲۳ میلیمتر بارش در ایستگاه کوهرنگ ثبت شده در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۳۸ میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: بارش‌های شهرستان کوهرنگ در مقایسه با دوره مشابه بلندمدت نیز ۱۵ درصد کاهش دارد.

قطره‌سامانی با اشاره به سامانه بارشی فعال در استان، تصریح کرد: این سامانه که از روز سه‌شنبه در استان فعال شد تاکنون ۲۷ میلیمتر بارش در شهرستان کوهرنگ بدنبال داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا روز یکشنبه ۲۴ فروردین تداوم داشته باشد و این بارش‌ها را به ۱۰۰ میلیمتر افزایش دهد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با هشدار نسبت به طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، افزود: توصیه می‌شود افراد طی این مدت از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

قطره سامانی خاطر نشان کرد: شدت بارش تگرگ همراه با وقوع رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق بازفت و چمن‌گلی شهرستان کوهرنگ بیش از سایر مناطق استان است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج