رهبر انقلاب به کدام حرکت‌های جهادی مردم اشاره کردند؟ +فیلم و عکس


رهبر انقلاب به کدام حرکت‌های جهادی مردم اشاره کردند؟ +فیلم و عکس

رهبر معظم انقلاب صبح امروز در بیاناتشان به حرکت های مردمی و جهادی اشاره کردند که جزئیات بیشتر آن را می توانید در این گزارش بخوانید.

به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب در بیانات امروزشان به پویش‌های مردمی برای مقابله با کرونا در سطح کشور اشاره کرده و فرمودند: «در سبزوار طرح هر محله یک قربانی شروع شده است. اهل محل جمع می شوند یک گوسفند قربانی می کنند و به نیازمندان همان محل گوشت می دهند. این خیلی چیز لازم و مهم و کار جالبی است. یا در یزد مادر شهیدی با همکاری جمعی از بانوان، خانه‌های خودشان را تبدیل به خیاط‌خانه کردند که در آنجا ماسک تولید می‌کنند و مجانی در اختیار مردم می‌گذارند. یا در نهاوند گروهی از بانوان که در زمان دفاع مقدس نان میپختند و برای جبهه میفرستادند، این ها فعال شدند برای مهار بیماری و کمک می کنند. در خوزستان، طلاب قرارگاه تشکیل دادند و حتی داخل خانه‌های مردم را ضدعفونی می‌کنند. در شیراز معتمدین محلی با صاحبان املاک صحبت می‌کنند که اجاره نگیرند یا تخفیف بدند یا مهلت بدهند و کمک بشود به کاسب. در تبریز رئیس حوزه علمیه خودش وارد شده به شکل میدانی و در حال کمک است. در یکی از شهرها نامزد حزب‌اللهی که در انتخابات رأی نیاورده، ستاد خودش را تعطیل نکرده و فعالان را در خدمت حرکت جهادی سازماندهی کرده است. این ها نشانه عمق فرهنگ اسلامی و رسوخ فرهنگ اسلامی در مردم ما است».

بخشی از بیانات امروز رهبر انقلاب (دانلود)

بیشتر بخوانید:

رهبر انقلاب اسلامی به‌مناسبت نیمه شعبان: ملت ایران در آزمون «کرونا» خوب درخشید

برای کسب اطلاع بیشتر از مصادیق مد نظر رهبری درباره این اقدام های جهادی، گفت و گوهایی زیر را دنبال کنید:

«هرمحله یک قربانی» در سبزوار

دبیر پویش مردمی هرمحله یک قربانی در شهرستان سبزوار گفت: قرار بر این بود که تمامی محلات شهر سبزوار را در این پویش قرار بدهیم و هرمحله‌ای که هر سال برای جشن‌های میلاد امام زمان (عج) و ایستگاه صلواتی می‌شد با توجه به شرایط کرونایی در قالب قربانی نذر سلامتی امام زمان (عج) و رفع بلای شهروندان از بیماری منحوس کرونا انجام شد.

جواد شمس آبادی افزود: با اجرای این پویش به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، از تجمعات زیاد جلوگیری و همچنین گوشت میان خانواده‌های نیازمند و محروم توزیع می‌شود.

رهبر انقلاب به کدام حرکت‌های جهادی مردم اشاره کردند؟ +فیلم و عکس

وی ادامه داد: در حد توان با خیرین محلات ارتباط برقرار کرده و تقاضا داشته ایم که هزینه‌های هرسال برای برگزاری جشن میلاد امام زمان (عج) را در این مسیر انجام دهند.

دبیر پویش مردمی هرمحله یک قربانی تصریح کرد: تاکنون در ۲۵ محله شهر سبزوار ۲۲ مورد قربانی با کمک‌های مردم و خیرین نیک اندیش انجام شده و به طور میانگین برای هر قربانی ۲۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

شمس آبادی تاکید کرد: در این طرح سعی داشته‌ایم که گوشت قربانی در بین نیازمندان همان محله توزیع شود.

وی درخصوص قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی از اجرای این پویش در شهر سبزوار، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری وظیفه ما را سنگین تر از گذشته کرده و این حرکت ثمره پنج سال اطعام غدیر است و آن را از برکات غدیر و حضرت علی (ع) می‌دانیم.

شمس آبادی در پایان از شهروندان عزیز در هر محله دعوت کرد که به این پویش بپیوندند.

طلاب جهادی خوزستان

حجت الاسلام بهادر پرچم، ظهر امروز اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور، قرارگاه جهادی طلاب استان خوزستان از هشتم اسفندماه تشکیل شد و کار خود را در گروه‌های مختلف خواهران و برادران در چند محور آغاز کرد که از اصلی‌ترین فعالیت‌های این قرارگاه می‌توان به ضدعفونی معابر پرتردد و اماکن‌ عمومی اشاره کرد.

وی افزود: در این راستا طی عملیات ضدعفونی روزانه ۱۸۰ دستگاه از ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز توسط ۴ شیفت کاری انجام شد، همزمان عملیات ضدعفونی جایگاه‌های سوخت، دستگاه‌های خودپرداز، معابر و مناطق محروم اهواز و سایر شهرستان‌ها نیز توسط طلاب خوزستان انجام گرفت.

دانلود

حجت الاسلام پرچم اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات خواهران و برادران ما در این قرارگاه راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در سطح استان و به ویژه شهرستان‌هایی مانند امیدیه، بندرماهشهر، اندیمشک، اهواز و بهبهان بود که موفق به تولید روزانه حدود یک هزار و ۲۰۰ عدد ماسک در هر ۱۱ کارگاه و توزیع آن در بین مردم مناطق محروم استان بود.فرمانده بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان خوزستان در ادامه به دیگر اقدامات این قرارگاه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: به منظور همیاری با مدافعان سلامت نیز تیم‌های ۵ نفره از طلاب توسط ۲ پزشک متخصص آموزش‌های لازم کمک درمانی را فرا گرفتند که در نتیجه ۵۰ نفر از آنان برای کمک به کادر درمانی استان در صورت نیاز، در این ایام آمادگی خود را اعلام کردند.

وی در ادامه ضمن تشکر از مدیریت حوزه‌های علمیه استان، عنوان کرد: طی هماهنگی‌های انجام شده با ائمه جمعه استان خوزستان، نمایندگی‌های حوزه علمیه در شهرستان‌ها و همچنین نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، تعدادی از طلاب آموزش‌های لازم برای تغسیل و تدفین قربانیان بیماری کرونا را فرا گرفتند و در این ایام پای کار بودند.

حجت الاسلام پرچم از اعلام آمادگی برای تهیه و توزیع یک هزار و ۸۰۰ بسته بهداشتی در بین کودکان در اهواز خبر داد و گفت: توجه و یاری رساندن به مردم محروم و کم برخوردار از اصلی ترین اهداف ما در ایام مقابله با شیوع بیماری کرونا در استان بود که خوشبختانه با تلاش خواهران و برادران این مهم محقق شده است است و تا اعلام وضعیت عادی از این بیماری ادامه خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات طلاب خوزستان برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در استان می توان به دلجویی کادردرمانی و دلجویی از بیش از ۷۰ خانواده قربانیان بیماری کرونا، غربال گری و ایست بازرسی در مبادی ورودی شهرستان در ایام قرنطینه و ایام تعطیلات نوروزی و همچنین کمک در تهیه تجهیزات درمانی و ضدعفونی و کمک در راه اندازی خط تولید الکل اشاره کرد.

مدیر جهادی تبریز در بیانات امروز رهبر انقلاب کیست؟

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی صادقیان، مدیر مدرسه علمیه طالبیه تبریز، فردی که در اوایل شیوع کرونا، نامه‌ای به رئیس علوم پزشکی تبریز نوشت و از اعلام آمادگی حضور طلاب جهادگر در کفن و دفن شرعی فوت‌شدگان کرونایی خبر داد.

رهبر انقلاب به کدام حرکت‌های جهادی مردم اشاره کردند؟ +فیلم و عکس

او به همراه چند روحانی دیگر مدت‌هاست که از ساعت ۱۴ هر روز به وادی رحمت می‌روند و بر روند غسل و تدفین فوت‌شدگان در اثر کرونا نظارت و موازین شرعی را اجرا می‌کنند.

در گفت‌وگویی که با او انجام دادیم خبری از اتاق و میز بزرگ مدیریتی نبود، بلکه لباس گان پوشیده و به غسال ها کمک می‌کرد تا میت را روی سنگ مرمر غسالخانه بخوابانند.

آنها در راستای عمل به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با دستور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز برای کمک به اجرای اصول دینی در امر تدفین درگذشتگان ناشی از کرونا، در وادی رحمت تبریز گردهم آمده‌اند؛ وادی رحمتی که بر خلاف یک ماه قبل، اکنون بوی غربت می‌دهد و سر قبرها، برای رعایت اصول بهداشتی، خالی از جمعیت است.

رهبر انقلاب به کدام حرکت‌های جهادی مردم اشاره کردند؟ +فیلم و عکس

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی صادقیان می‌گوید: بعد از شیوع کرونا، طبق فتوای رهبری مبنی بر اینکه متوفیان کرونا باید همانند سایر متوفیان همه مراحل شرعی، غسل و تدفین را انجام دهد، ما نیز با دستور حاج آقا آل‌هاشم، تیم جهادی در حوزه علمیه تشکیل داده و راهی وادی رحمت شدیم.

او با بیان اینکه از زمان دستور نماینده ولی‌فقیه در استان، هر روز با تیم جهادی طلاب به وادی رحمت می‌آییم، می‌افزاید: در همه مراحل غسل، کفن، تدفین این متوفیان حاضر و مباشرت داریم و نمازشان را اقامه می‌کنیم.

این مدیر جهادی ادامه می‌دهد: حضور در کفن و دفن و پاسخ به شبهات وظیفه ذاتی یک روحانی و طلبه است و از اینکه آلامی بر دل بی‌قرار بارماندگان هستیم، خشنودیم.

در گزارش میدانی‌ از وادی رحمت و کفن و دفن متوفیان کرونا، می‌توانستیم به راحتی روحانیونی را ببینیم که لباس گان پوشیده و در همه بخش‌ها حاضر بوده و کمک می‌کردند.

یادم می‌آید حتی حاج آقا صادقیان در مقابل برخوردهای تند برخی بازماندگان و همراهان متوفیان به نرمی و آرامش برخورد می‌کرد.

یادم می‌آید حتی حاج آقا صادقیان در مقابل برخوردهای تند برخی بازماندگان و همراهان متوفیان به نرمی و آرامش برخورد می‌کرد.

حتی وقتی حاج آقا قصد داشت نماز یکی از فوت‌شدگانی که هیچ قوم و خویشی برای تدفین‌اش نیامده بود را اقامه کند، یکی از خویشاوندان متوفای دیگر به سمت حاج آقا آمد و گفت که باید هر چه سریع‌تر به بلوک فوت شده ما بیایی،کسی را ندارد و نمازش را نخوانی هم عیبی ندارد! ولی حاج آقا عصبانی شد و برخورد جدی با آن فرد کرده و گفت: اصلا متوجه حرف‌تان هستید؟ این فردی که داخل قبر می‌گذارند تا دیروز نفس می‌کشید و عزیز یک خانواده بود.

جهاد بانوان یزدی در کمک به مهار کرونا

رقیه کفیل الناس مسئول هیئت پیروان عترت رزمندگان اسلام یزد بابیان اینکه با شیوع بیماری کرونا جهادگران بسیجی خواهر یزدی نیز همچون برادران جهادگر در خدمت به مردم نقش‌آفرینی کردند گفت: همان‌گونه که خواهران جهادگر در دوران دفاع مقدس درزمینهٔ پشتیبانی از جبهه‌های حق علیه باطل نقشی بی به دلیل ایفا کردند امروز نیز با درک شرایط فعلی در عرصه پشتیبانی از جبهه سلامت دست‌به‌کار شده اند.

رهبر انقلاب به کدام حرکت‌های جهادی مردم اشاره کردند؟ +فیلم و عکس

مسئول هیئت پیروان عترت رزمندگان اسلام یزد افزود: هیئت پیروان عترت خواهران رزمندگان اسلام استان با مشارکت بسیج خواهران مداح یزد اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و لباس بهداشتی در ۱۰ نقطه از شهرستان یزد کردند که روزانه بین ۱۸ تا ۲۰ هزار عدد ماسک و ۴۰۰ الی ۵۰۰ عدد گان توسط جهادگران بسیجی و مداحان خواهر تولید و در اختیار کادر درمان شهرستان قرار می‌گیرد.

کفیل الناس بابیان این مطلب که بسیاری از تجهیزات کارگاه‌ها توسط خیرین تهیه و تأمین‌شده اظهار داشت: تولید این حجم از محصولات بهداشتی که موردنیاز کادر درمان نیز هست جز با حمایت‌های خیرین، مسئولان استان و به‌ویژه مسئولان سپاه الغدیر یزد میسر نبود و بنده در همین‌جا از همگی این بزرگواران تشکر و قدردانی می‌کنم.

ستاد انتخاباتی که تبدیل به قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا شد

یکی از نامزدهای انتخبات مجلس یازدهم در ارومیه با وجود این‌که نتوانست راهی مجلس شود اما از فردای اعلام نتایج انتخابات به صورت جهادی ستادخود را برای مبارزه با کرونا تجهیز کرد.

حجت الاسالام سید احمد قره باغی ،کاندیدای مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان ارومیه که با اختلاف اندکی چهارم شد با فرماندهی و ساماندهی جوانان ستاد با نام جهادگران فاطمی از اولین روزهای شیوع این بیماری در صحنه مبارزه با این ویروس پای کار آمدند و با تشکیل تیم‌های ضدعفونی به صورت گسترده مناطق حاشیه شهر ارومیه را ضد عفونی کردند.

رهبر انقلاب به کدام حرکت‌های جهادی مردم اشاره کردند؟ +فیلم و عکس

تهیه آب معدنی و آب میوه و پخش آن بین بیمارستان‌های شهر نیز از دیگر اقدامات ستاد حجت الاسلام قره باغی است.
اعضای ستاد حجت الاسلام قره باغی علاوه بر ضد عفونی معابر با ایجاد کارگاه تولید ماسک روزانه هزار عدد ماسک در اختیار مردم حاشیه شهر و ادارات قرار دادند.

رهبر انقلاب به کدام حرکت‌های جهادی مردم اشاره کردند؟ +فیلم و عکس

مهدی شاهی زاده علیار از مسوولین این ستاد در باره فعالیت جوانان در این ستاد گفت: انقلابی گری باید در تمام صحنه‌های زندگی جاری باشد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که نیروی انقلابی فقط در وقت انتخابات پای کار نیست اظهار کرد: شخصی انقلابی است که هرجا نیاز به حضور بود بدون نگاه به جایگاه ومصلحت اندیشی حضور داشته باشد و صحنه را ترک نکند.

وی درباره فعالیت ستاد حجت الاسلام قره باغی افزود:از فردای انتخابات ستاد تعطیل نشد بلکه تبدیل به قرارگاهی برای مبارزه با کرونا شد، با تشکیل تیم محلات مختلف ضد عفونی شد و با تلاش نیروهای جهادی ستاد بدون کمک نهادی کارگاه تولید ماسک راه اندازی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن