رپرتواریی از موسیقی نواحی مختلف ایران با اجرای رستاک


گروه موسیقی «رستاک» شب گذشته، چهارشنبه ۲۰ فروردین‌ماه در سالن همایش‌های برج میلاد به اجرای کنسرت آنلاین پرداختند و به این وسیله از زحمات کادر درمان کشور تشکر کردند.

رپرتواریی از موسیقی نواحی مختلف ایران با اجرای رستاکرپرتواریی از موسیقی نواحی مختلف ایران با اجرای رستاکگروه موسیقی «رستاک» شب گذشته چهارشنبه ۲۰ فروردین‌ماه در سالن همایش‌های برج میلاد به اجرای کنسرت پرداختند. کنسرت رستاک سیزدهمین برنامه از برنامه «نوروز خانه» است که هشتم فروردین‌ماه در حال برگزاری است.

البته گروه «رستاک» قرار بود در ششمین شب از مجموعه اجراهای «نوروزخانه» به اجرای برنامه بپردازد که به دلیل تغییرات ایجاد شده در جدول برنامه‌ریزی این اتفاق نیفتاد.

سیامک سپهری (سرپرست گروه رستاک) در دقایق ابتدایی کنسرت به نمایندگی از دیگر اعضای گروه خطاب به مخاطبان گفت: خیلی خوشحالیم که امشب در خدمت شما هستیم و در تاریخ بیست ساله فعالیت گروه «رستاک» این اولین‌بار است که بدون تماشاچی به اجرای کنسرت می‌پردازیم و همیشه اجرای ما وابسته به حضور شما بوده است.

سپهری افزود: آن بده بستانی که همیشه میان ما و شما وجود داشته، باعث شده حال، جایتان در این برنامه خالی باشد.

سپهری گفت: در شرایط موجود فعلی، همه ما باید تلاش کنیم و با در خانه ماندن زنجیره انتقال بیماری کرونا را قطع کنیم تا هر چه زودتر این بحران را پشت سر بگذاریم و ما نیز بتوانیم به صورت حضوری در خدمت شما باشیم و در کنار شما و به اتفاق شما خاطراتی قشنگ را رقم بزنیم.

سرپرست گروه «رستاک» سپس از ایده شهرداری برای برگزاری برنامه «نوروز خانه» تشکر کرد و گفت: ما برای امشب مجموعه‌ای از موسیقی نواحی مختلف ایران را انتخاب کرده‌ایم. از کردستان زیبا شروع می‌کنیم و در ادامه هم به منطقه گیلان می‌رویم و قطعه «رعنا» را برای شما اجرا خواهیم کرد و سپس به موسیقی دیگر مناطق ایران خواهیم پرداخت و امیدواریم که مورد توجهتان قرار گیرد از توجهتان ممنونیم.

اعضای گروه «رستاک» پس از اجرای قطعه کردی و گیلانی به موسیقی دیگر مناطق پرداختند. طی اجرا در پس زمینه کنسرت تصاویری از مناطق مختلف ایران پخش می‌شد و برخی از اعضا علاوه بر هنرنمایی و تک‌نوازی با سازشان، به رقص‌های محلی برخی مناطق پرداختند.

رپرتواریی از موسیقی نواحی مختلف ایران با اجرای رستاکرپرتواریی از موسیقی نواحی مختلف ایران با اجرای رستاکدر دقایق پایانی کنسرت، بهزاد مرادی (سازهای کوبه‌ای گروه رستاک) پیش از اجرای قطعه آخر خطاب به مخاطبان گفت: از شهرداری محترم که این برنامه را تدارک دیده‌اند و این امکان را فراهم کردند که در کنارتان باشیم، تشکر می‌کنم و به تمام عزیزانی که در مراکز درمانی و پزشکی فعالیت می‌کنند خسته نباشید می‌گویم زیرا آنها هستند که الان زندگی ما را نجات می‌دهند و ما نیز باید قدردان آنها باشیم و کمک کنیم که این ماجرا زودتر تمام شود.

بهزاد مرادی در پایان به خانواده هایی که درگیر بیماری کرونا هستند ادای احترام کرد.

پایان‌بخش کنسرت گروه رستاک قطعه کردی «سوزله و سنجله» بود.

یکی از اتفاقات رخ داده در کنسرت آنلاین گروه «رستاک» قطعی گاه به گاه برنامه بود. که عوامل برگزارکننده با درج زیرنویس از ایجاد اشکال در اینترنت خبر دادند.

گروه «رستاک» فعالیت خود را در تابستان سال ۱۳۷۶ در قالب یک گروهی تجربی آغاز کرده است. اعضای این گروه با الهام از عناصر شنیداری موسیقی بومی ایران و با رویکرد به گونه‌ای از موسیقی با قابلیت برقراری ارتباط با سایر فرهنگ‌ها، اقدام به تحقیق و برگزاری جلساتی با حضور هنرمندان و استادان حوزه‌های متفاوت موسیقی نموده است.

با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران، خوانندگان موسیقی پاپ و برخی گروه‌ها از جمعه ۸ فروردین‌ لغالیت ۲۱ فروردین‌ماه در قالب برنامه نوروزخانه به اجرای کنسرت می‌پردازند. زمان برگزاری این کنسرت‌ها ساعت ۲۱:۰۰ هرشب است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در