نقاط قوت و ضعف مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب کوپه 2020


نقاط قوت و ضعف مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب کوپه 2020

در بین سدان های فوق‌العاده پرفورمنس این روزها، مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب کوپه 2020 یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود. اگرچه نام این مرسدس کمی گمراه کننده است اما این خودرو بسیار سریع، خیلی راحت و فوق‌العاده چشمگیر است. از زمان معرفی تاکنون ما GT های زیادی با رنگ‌های گوناگون و رینگ‌های … The post نقاط قوت و ضعف مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب...

در بین سدان های فوق‌العاده پرفورمنس این روزها، مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب کوپه 2020 یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود. اگرچه نام این مرسدس کمی گمراه کننده است اما این خودرو بسیار سریع، خیلی راحت و فوق‌العاده چشمگیر است.

از زمان معرفی تاکنون ما GT های زیادی با رنگ‌های گوناگون و رینگ‌های جذاب را دیده‌ایم اما خودرویی که مشاهده می‌کنید کمی متفاوت بوده و قطعاً با دیدن آن نظرات گوناگونی ایجاد خواهد شد. از جمله ویژگی‌های بصری خودرو می‌توان به رینگ‌های 21 اینچی جنجال‌برانگیز، رنگ بدنه مشکی و کابین چرم ناپای بژ اشاره کرد. این GT 63 S قیمت 196625 دلاری داشته و بیش از 30 هزار دلار صرف سفارش آپشن های آن شده است. ظاهر خودرو باب میل همه نیست اما 63 چهار درب کوپه مناسب کسانی است که دقیقاً می‌دانند از این هیولا چه می‌خواهند. صرف‌نظر از مشخصات روی کاغذ، این مرسدس یک هیولای کامل است.

در ادامه شما را با نقاط قوت و ضعف مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب کوپه آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

نقاط قوت

نقاط قوت و ضعف مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب کوپه 2020
پرفورمنسی در حد سوپرکارها: استفاده از واژه‌ی سریع به معنی دست‌کم گرفتن این هیولا خواهد بود. با قدرت 660 اسب بخاری و گشتاور 900 نیوتون متری که از نیروگاه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو حاصل می‌شود، GT 63 S شتاب گیری وحشیانه‌ای را نشان می‌دهد. اگرچه این خودرو فاقد سیستم الکتریکی EQ بوست است اما هنوز هم قدرت بالایی را نشان می‌دهد. در دورهای پایین قدرت و گشتاور زیادی در اختیار راننده بوده و وقتی توربوها وارد مدار شوند وضعیت بهتر هم خواهد شد. ما برهم‌کنش با این پیشرانه در تمامی محصولات مرسدس را دوست داریم اما شکی وجود ندارد که نیروگاه 8 سیلندر ای ام جی در چهار درب کوپه جایگاه ویژه‌ای دارد.

نقاط قوت و ضعف مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب کوپه 2020
کابین درجه‌یک: اشرافیت کابین GT 63 S به حدی است که هیچ‌یک از محصولات غیر مایباخ مرسدس نمی‌توانند آن را تکرار کنند. آپشن های زیادی وجود داشته اما ما به برخی از شاخص‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. این آپشن ها عبارت‌اند از صندلی‌های جلوی فعال 1320 دلاری، صندلی‌های عقب گرم شونده 580 دلاری، چرم ناپای 2560 دلاری و…

خودروی حاضر در تست به صندلی‌های پرفورمنس ای ام جی مجهز بوده و در عین اینکه بسیار راحت است حمایت زیادی هم از بدن به عمل می‌آورند.

علاوه بر صندلی‌ها جزئیات جالبی همچون سیستم نورپردازی، سانروف پانورامای 2100 دلاری و استراحت گاه‌های دست گرم شونده وجود دارند؛ و البته نباید سیستم خالص‌سازی هوا را از یاد برد که باعث ایجاد هوای تازه و رایحه خوش در کابین می‌شود.

به همان اندازه که سواری خودرو جذاب و خشن است، سرنشینان در فضای آرامی حضور می‌یابند. اگرچه رقبا هم محصولاتی با کابین‌های لوکس عرضه می‌کنند اما تجربه نشستن در کابین GT 63 S یک پله بالاتر از بقیه است.

نقاط قوت و ضعف مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب کوپه 2020
کاراکتر خاص رانندگی: جدای از قدرت زیاد باید به کاراکتر فوق‌العاده درگیر کننده GT 63 S با پرفورمنسی استثنایی اشاره کنیم. پیشرانه قدرت خود را به هر چهار گوشه خودرو می‌فرستد و بنابراین کنده شدن خودرو از زمین بدون هیچ‌گونه تعللی صورت می‌پذیرد. همکار این پیشرانه هم گیربکس 9 سرعته دوکلاچه پدیده است که تعویض‌های بسیار سریعی دارد؛ و همانند دیگر محصولات 8 سیلندر ای ام جی، صدای قوی و خشن از اگزوز به گوش می‌رسد.

مسیر تست ما فاقد جاده‌های پر پیچ و خم بوده اما هندلینگ بالای خودرو کاملاً مشهود بود. علیرغم وزن بالا، این خودرو چابکی فوق‌العاده‌ای در پیچ‌ها داشته که دلیل آن سیستم تعلیق بادی و فرمان پذیری چرخ های عقب می‌باشد. تنها گزینه قابل تامل در این میان ترمزهای سرامیک کربنی 8950 دلاری است که شاید برای اکثر افراد خیلی ضروری نباشد.

نقاط ضعف

نقاط قوت و ضعف مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب کوپه 2020
نبود MBUX: در این کابین بسیار زیبا حداقل یک‌چیز از یاد رفته است: GT چهار درب کوپه فاقد جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی مرسدس یعنی MBUX می‌باشد. اگرچه این خودرو از دو صفحه‌نمایش 12.3 اینچی مشابه دیگر محصولات مرسدس سود می‌برد اما نرم‌افزار آن هنوز از نوع سیستم کامند است. به این ترتیب خبری از برخی ویژگی‌ها همچون ناوبری واقعیت مجازی و دستیار مجازی مرسدس نیست. واقعیت این است که MBUX برتری بسیار زیادی نسبت به کامند نداشته اما خب با خودروی گران‌قیمتی روبرو هستیم و باید جدیدترین تکنولوژی‌ها در آن وجود داشته باشد.

نقاط قوت و ضعف مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب کوپه 2020
ارزش خوب؟ نه! سخت است درباره هر خودرویی که قیمت پایه فراتر از 100 هزار دلار دارد از ارزش خوب صحبت کرد؛ اما با این وجود هم رقبای GT 63 S ارزان‌تر بوده و فاصله برخی خودروها از نظر قیمت بسیار زیاد است. با بهای 161200 دلاری، این مرسدس گران‌ترین گزینه در کلاس خود است. در مقابل پورشه پانامرا توربو بهای پایه 153 هزار دلاری داشته و قیمت ب ام و M8 کامپتیشن گرن کوپه و آئودی RS7 به ترتیب برابر با 143 و 114 هزار دلار می‌باشد؛ و فراموش نکنید مدل قوی‌تر دیگر یعنی E63 سدان هم وجود دارد که قیمتش از 107350 دلار شروع می‌شود.

نقاط قوت و ضعف مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب کوپه 2020
تنظیمات خشک: اگر به دنبال گیراترین نسخه از یک خودروی سریع باشید قطعاً انتظار کمی سفتی در سواری آن را خواهید داشت و GT 63 S این‌گونه است. اگرچه ما هندلینگ این خودرو و نبود تکان در بدنه را تحسین می‌کنیم اما خب این توانایی‌ها به قیمت کاستن از راحتی سواری به‌ دست‌ آمده‌اند. حتی با وجود صندلی‌های بسیار نرم و راحت این مرسدس نمی‌تواند دست‌اندازها و سرعت‌گیرها را پنهان کند. شاید تقصیر تا حدی متوجه رینگ‌های 21 اینچی و لاستیک‌های دیواره کوتاه باشد اما حتی بدون وجود آن‌ها نیز سواری خودرو سفت خواهد بود.

مشخصات مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب 2020

پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو قدرت/گشتاور: 630 اسب بخار/900 نیوتون متر گیربکس: 9 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 3.1 ثانیه حداکثر سرعت: 314 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت ترکیبی: 13.8 لیتر در هر صد کیلومتر قیمت پایه: 161200 دلار قیمت مدل تست شده: 196625 دلار
منبع
motor1
برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل