10 نفر از تخریب کنندگان جنگل در مریوان دستگیر شدند


10 نفر از تخریب کنندگان جنگل در مریوان دستگیر شدند

سنندج - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان از شناسایی و دستگیری 10 نفر از عاملان قطع درختان جنگلی و تخریب منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.

شاهرخ محمودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طول هفته جاری با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی و گزارش های مردمی، متصرفان و تخریب کنندگان منابع طبیعی و جنگل های مریوان شناسایی شدند.

وی افزود: این افراد متخلف و سودجو که تعداد آنها به ۱۰ نفر رسید پرونده تخلف آنها تشکیل و به مراجع قضایی ارسال و پس از صدور حکم جلب، توسط ماموران نیروی انتظامی شهرستان دستگیر و روانه زندان شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان یادآور شد: تعداد پنج نفر از متخلفان از اهالی روستای سیف علیا، سه نفر از اهالی روستای ینگیجه، یک نفر از اهالی روستای رشه ده و یک نفر از روستای سردوش مجموع بازداشت شدگان به تفکیک روستاها هستند که با توجه به شرایط موجود این آمار افزایش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با هماهنگی هایی که با مراجع قضایی شده برای متخلفانی که به واسطه شیوع ویروس کرونا و تعطیلات نوروزی مشغول تخریب، تصرف، قطع درختان جنگلی یا ذغال گیری هستند حکم جلب صادر و بازداشت و روانه زندان خواهند شد.

وی با بیان اینکه فعالیت و گشت زنی نیروهای واحد حفاظت از منابع طبیعی به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی ادامه دارد، گفت: حراست و نجات عرصه های ملی و منابع طبیعی جز با همکاری و همیاری طبیعت دوستان مُیسّر نخواهد شد لذا فرهنگ منابع طبیعی باید مردم محور شود و مردم، طبیعت را از آن خود دانسته و آنرا همچون میراثی جاودانه و ماندگار به نسل آینده منتقل نمایند.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد و این شهرستان مرزی با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد