هشدار هواشناسی درباره شدت بارندگی در خراسان جنوبی


هشدار هواشناسی درباره شدت بارندگی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز پنجشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شدت بارش‌ها به ویژه طی فردا تا دوشنبه (22 تا 25 فروردین) سبب وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان می‌شود.

به گزارش اداره کل هواشناسی استان خراسان جنوبی در این اطلاعیه آمده است: براساس الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی به تناوب تا اواسط هفته آتی رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و تشکیل مه پیش بینی می‌شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: شدت بارش‌ها بویژه طی فردا تا دوشنبه (۲۲ تا ۲۵ فروردین) سبب وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط (جمعه و شنبه بخصوص شمال غرب استان و یکشنبه و دوشنبه غالب نقاط استان) خواهد شد.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با تقویت کم فشار سطح زمین از فردا (جمعه) وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی و روند افزایشی دما در منطقه پیش بینی می‌شود.

همچنین به مردم توصیه شده است در این مدت از سفرهای غیرضروری پرهیز و از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خودداری کنند.

سامانه بارشی به صورت بارش باران در برخی مناطق ریزش برف و تگرگ و همچنین وزش باد به تناوب از اوایل فروردین ماه جاری در استان خراسان جنوبی فعال بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...