بهره برداری از آزمایشگاه مولکولی و ویروس شناسی در یاسوج


بهره برداری از آزمایشگاه مولکولی و ویروس شناسی در یاسوج

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) طرح بهره برداری از آزمایشگاه مولکولی و تشخیص ویروس شناسی در مرکز استان را عیدی خوبی برای مردم استان دانست و گفت: این آزمایشگاه از نیازهای ضروری و مهم استان بود.

"حسین کلانتری" افزود: در مواقع بحران باید استراتژی بحران داشت و بتوان از تهدیدات فرصت ساخت.
وی اظهار کرد: در فاز نخست این طرح مهم بهداشتی ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و در تلاشیم در فازهای بعدی این آزمایشگاه با امکانات روز مجهز شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی این آزمایشگاه را یکی از دغدغه ها و اولویت‌های اساسی دانست و تصریح کرد: با راه اندازه این آزمایشگاه مراجعات و ارسال نمونه آزمایشگاهی به سایر استان ها از جمله تهران و فارس انجام نمی شود و دیگر نیازی نیست نمونه ها به سایر استان ها ارسال شود و زمان تشخیص ویروس کرونا به طول نمی انجامد.
کلانتری ادامه داد: در این ایام دستگاه سی تی اسکن، رادیولوژی کارتابل و امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی خوبی راه اندازی شد و باید تلاش کنیم که سایر نیازمندی ها و کمبودهای احتمالی در این حوزه نیز به سرعت مرتفع شود.

بهره برداری از آزمایشگاه مولکولی و ویروس شناسی در یاسوج
همچنین "پرویز یزدان پناه" رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فراهم کردن تجهیزات لازم برای تشخیص بیماری‌های ویروس شناسی از روش (realtimePCR) انجام می شود و قرار است نتایج نمونه ها در فاصله زمانی ۱۲ تا ۱۸ ساعت آماده و اعلام شود.
وی افزود: ۵۰ آزمایش جهت تشخیص کرونا به این آزمایشگاه داده شد که نتایج آن برای راستی آزمایی به انستیتو پاستور تهران ارسال و خوشبختانه وزارت بهداشت نیز صحت نتایج آزمایش ها را تایید کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: روزانه تعداد ۵۰ نمونه آزمایشگاهی پذیرش شده و در آینده نزدیک ظرفیت پذیرش به ۱۰۰ نمونه افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ظهر امروز ۲۱ فروردین ماه با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، فرمانده سپاه فتح استان، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مدیران استانی آزمایشگاه تشخیص مولکولی و آزمایشگاه مرجع تشخیص ویروس کرونا در یاسوج مورد بهره برداری قرار گرفت. این آزمایشگاه با حمایت و پیگیری استاندار و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در مساحتی بالغ بر ۱۲۰ متر مربع با تهیه امکانات و تجهیزات ایمنی شامل هودهای بیولوژیک، لامپ uv، اتوکلاو و وسایل حفاظتی شخصی مجهز شده است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!