60 گروه جهادی نیازهای بهداشتی همدان را تامین می‌کنند


60 گروه جهادی نیازهای بهداشتی همدان را تامین می‌کنند

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: 60 گروه جهادی متشکل از جوانان، بانوان، دانشجویان و دانش‌آموزان در این استان با تولید ماسک و لباس بیمارستانی، نیازهای دانشگاه علوم پزشکی و مردم را تامین می‌کنند.

ظاهر پورمجاهد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این گروه های با جمع شدن در کنار یکدیگر و دریافت امکانات اولیه از فرمانداری، دستگاه های اجرایی به ویژه سپاه و نیروی بسیج در حوزه تولید اقلام و لوازم بهداشتی فعال شدند.

وی اضافه کرد: تعدادی از این گروه ها از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز فعالیت گرفتند و عده ای هم خودجوش کار و فعالیت خود را شروع کردند حتی در مقطعی بین ۲ تا ۲.۵ میلیون عدد ماسک در استان تولید شده بود که متولیان کارگاه ها در مورد توزیع آن در همدان یا خارج از استان از مسوولان استعلام گرفتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان اظهار داشت: در جریان شیوع کرونا، گروه های مختلف در قالب کارگاه های تولید، صنفی، صنعتی و جهادی دست به دست هم داده تا بتوان ویروس کرونا را شکست بدهیم.

پورمجاهد ادامه داد: برخی از گروه ها نیز در حوزه تامین کالاها و رزق و روزی اصلی یک خانواده فعال شده و همزمان برای تامین ماسک، دستکش و دیگر اقلام بهداشتی مورد نیاز برای خانواده های محروم حاشیه شهر کمک می کنند.

وی گفت: تجربه نشان داده هر وقت مردم و مسوولان کنار هم قرار گرفتند حرکت خوبی در استان صورت پذیرفت که در این راستا شکل گیری گروه های جهادی برای تامین نیازهای بهداشتی مردم نیز اتفاق مبارکی و اقدام خداپسندانه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان ادامه داد: باید از ملتی با این عظمت، مردمی با این حساسیت، دلسوزی و تلاش و ایثار که برای خدمت به همنوعان با روحیه همکاری همدلی و ایثار تلاش می کنند قدردانی کرد.

پورمجاهد ابراز امیدواری کرد: در تمامی عرصه های زندگی به ویژه فعالیت اقتصادی آن هم در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را «جهش تولید» نامگذاری کردند با روحیه همدلی، جدیت و ایثار برای رونق حوزه تولید، سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال تلاش کرد.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا روز بیستم فروردین امسال ۶۴ هزار و ۵۸۶نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و ۹۹۳ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند