سهیلا چگینی دکترای ارتباطات اجتماعی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر باید در فضای رسانه معنویت را تقویت کنیم؛ انعکاس فعالیت و اقدام خیران در حوزه سلامت میتواند تاثیر زیادی در امیدبخشی به جامعه داشته باشد؛ تا به امروز عالم درگیر مادیات بوده و با شیوع کرونا در کشورهای غربی مشاهده میکنیم که برای ماسک راهزنی میکنند و حتی در برخی از کشورهای اروپایی اکسیژن را از صورت سالمندان برمیدارند که این نشان از تنازع بقا در غرب دارد ولی در کشور ایران مردم دستبهدست هم دادهاند و به صورت رایگان اقلام بهداشتی تهیه و توزیع میکنند.
این دکترای ارتباطات اجتماعی تصریح کرد: با تهیه و انتشار کلیپهایی در خصوص اقدامات مردم ایران و پای کار بودن آنان در تولید ماسک و اقلام بهداشتی و توزیع آن به صورت رایگان میتوان زمینهساز حکومت جهانی بود و در حقیقت به صورت عملی رفتارهای مسلمانان را به دنیا نشان دهیم.
وی افزود: جامعه جهانی با ویروس کرونا به اضطرار رسیده است و اکنون با توجه به تصاویر موجود در فضای مجازی مشاهده میکنیم که در آمریکا قرآن را ترجمه کرده و با صدای بلند در خیابانها برای مردم میخوانند و یا اینکه مشاهده میشود خانمهای جوان و بدون حجاب در صفهای نماز جماعت میایستند و یا در اسپانیا از ماذنهها اذان پخش میشود؛ باید برای نشر و انعکاس اینگونه رفتارها در فضای مجازی اقدام کنیم.
چگینی بیان کرد: ترس انسان را آماده دروغ گفتن میکند، متاسفانه غرب ترس ناشی از کرونا را شایع کرده است و در این میان رسانههایی مانند بیبیسی با جنگ رسانهای مدام از پر بودن بیمارستانهای ایران سخن میگویند و بیان نمیکنند که در کشورهای اروپایی سالمندان را به بیمارستان راه نمیدهند و خدماتی به سالخوردگان کرونایی ارائه نمیشود.
وی خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است که ایرانیها را بدبین کرده و ترس را در آنها قالب کند، مدام از ناامیدی و ترس سخن میگویند ولی مقابل این جنگ رسانهای ما باید دستاورد و زحمات مدافعان سلامت را مطرح کرده و روی آوردن غرب و مردمان آن به دین اسلام و درخواست آنان از خداوند متعال را پررنگ کنیم.
انتهای پیام