حمایت عاطفی و روانی از بیماران مبتلا به کرونا و افراد در قرنطینه خانگی ضروریست


حمایت عاطفی و روانی از بیماران مبتلا به کرونا و افراد در قرنطینه خانگی ضروریست

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: افزایش حمایت های روانی یک نیاز شدید در این دوران است که باید به صورت جدی از طرف خانواده ها، همسایه ها و سایرین صورت گیرد.

ابراهیم قادری امروز(۲۱ فروردین) در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در این شرایط که یکی از راه های کنترل اپیدمی، در خانه ماندن، ایزوله کردن و قرنطینه خانگی افراد مبتلا به بیماری و افراد در تماس با بیماران است، احساس تنهایی و دوری اطرافیان می‌تواند آسیب های روانی شدیدی ایجاد کند.

وی افزود: متاسفانه ابتلا به بیماری کرونا در فرهنگ ما دارای انگ شده است در صورتی که این بیماری هیچ فرقی با سایر بیماری ها از نظر انگ ندارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: آیا ابتلا به سرماخوردگی انگ دارد؟! طبیعتا نباید ابتلا به کرونا هم انگ داشته باشد.

قادری از مردم درخوواست کرد که حمایت های روانی و عاطفی خود را از بیماران و افراد در قرنطینه افزایش دهند و تلفنی یا در فضای باز در حیاط یا بالکن منازل و با رعایت فاصله، مخصوصا با افراد مسن، در ارتباط باشند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش حمایت های روانی یک نیاز شدید در این دوران است که باید به صورت جدی از طرف خانواده ها، همسایه ها و سایرین صورت گیرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان با اشاره به اینکه نباید بیماران و افراد در قرنطینه را فراموش کنیم، یادآور شد: می‌توانیم گاهی با پختن غذا و بردن آن برای این افراد به آن ها نشان دهیم که مراقبشان هستیم. این حمایت ها بیشتر از هر دارو و درمانی نجاتبخش است.

لازم به ذکر است؛ از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کردستان تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر۱۳۹۱ نمونه است که از این تعداد ۶۸۲ مورد مثبت، ۶۹۲ مورد منفی و ۱۷مورد اعلام نشده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت