سازمان های مردم نهاد هرمزگان بیش از 20 هزار ماسک تولید کردند


سازمان های مردم نهاد هرمزگان بیش از 20 هزار ماسک تولید کردند

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با اشاره به حضور فعال سازمان های مردم نهاد استان در مقابله با کرونا، گفت: با تلاش این سازمان ها 20 هزار ماسک در استان تولید شده است.

محمودرضا امیاری روز پنجشنبه اظهار داشت: فعالان این سازمان ها به صورت داوطلبانه به یاری نیروهای امدادی و بهداشت و درمان آمدند و در ضدعفونی و گندزدایی معابر سطح شهر و روستاهای محل اقامت خود فعالیت داشته و دارند.

وی افزود: در این شرایط بحرانی این سازمان ها به صورت خودجوش و با بهره گیری از بضاعت مالی و معنوی که دارند با کمک خیرین جهت مقابله با با این ویروس وارد عمل شدند و خدماتی نیز ارایه کردند.

امیاری بیان داشت: تهیه و تولید کلیپ های آموزشی بهداشتی و روان شناسی با همکاری پزشکان و پرستاران، برگزاری رقابتهای کتابخوانی در فضای مجازی و ترویج بازی های بومی محلی به منظور کمک به پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در روزهای ماندن در خانه بخش دیگری از فعالیت های سازمان های مردم نهاد در استان است.

سازمان های غیردولتی و مردم نهاد ساختاری است که برای حل مشکلات مردم از خود مردم استفاده می شود، چرا که هسته سازمان های غیر دولتی، مردم هستند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و شمار بسیاری نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

تا تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۹۹ ، ۲۸۵ نفر در استان هرمزگان مبتلا به ویروس کرونا شدند که از این شمار ۱۸ نفر جان خود را از دست دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا