اجرای گام دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی مشروط به رعایت پروتکل های بهداشتی است


اجرای گام دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی مشروط به رعایت پروتکل های بهداشتی است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای گام دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی مشروط به رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اصناف و بازاریان است.

"حسین کلانتری" با بیان اینکه طرح مبارزه با ویروس کرونا از ۱۳ بهمن ۹۸ در دستور کار شورای سلامت این استان بوده افزود: قبل از ورود ویروس کرونا به استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ مصوبه در خصوص این بیماری در شورای سلامت استان تصویب شد.
وی به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با رویکرد جدید اشاره کرد و اظهار کرد: این مشاغل به سه دسته کم ریسک، متوسط و پر ریسک تقسیم بندی می‌شوند که مشاغل کم ریسک و متوسط از ۲۳ فروردین، فعالیت‌ خود را آغاز خواهند کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون سه هزار مورد تست کرونا در این استان انجام شده تصریح کرد: میانگین تست های روزانه کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به نرم کشوری بالاتر است، میانگین تست کرونا در کشور به ازای ۱۰۰ هزار نفر ۱۰۰ مورد است.
وی ادامه داد: با تلاش دولت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان بیش از ۲۸۰ تخت نقاهتگاهی در بیمارستان های شهید جلیل یاسوج، شهید رجایی دوگنبدان و در دهدشت برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تغییر خطوط کارخانه تولیدی سینره به مواد ضدعفونی کننده اشاره کرد و عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا شرکت تولیدی سینره خط تولید خود را به تهیه مواد ضد عفونی از جمله ژل ضدعفونی کننده اختصاص داد که این شرکت روزانه بین ۶ تا ۱۸ هزار عدد مایع ضدعفونی تولید می کند.
کلانتری به راه اندازی کارخانه الکل در این استان اشاره کرد و گفت: این کارخانه پس از ۱۰ سال با ظرفیت هزار لیتر وارد چرخه تولید شده است.
وی افزود: با همکاری مجموعه سپاه روزانه ۲۵ هزار عدد ماسک در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات انجام شده برای کنترل و نظارت بر مبادی ورودی و خروجی استان بیان کرد: در ۵۸ نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد تیم‌هایی برای کنترل ورودی و خروجی شهرها و روستاها مستقر شد.
کلانتری اظهار کرد: متولیان بهداشتی باید در زمینه قرنطینه بیماران کرونایی جدیت بیشتر به کار گیرند.
وی تصریح کرد: آحاد مردم استان بیش از پیش با متولیان امر در زمینه مبارزه با ویروس کرونا همکاری داشته باشند و به توصیه ها و تاکیدات مجموعه بهداشت و درمان، پلیس راهور و مسئولان استانی توجه کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این استان با انجام بیش از ۹۵درصد طرح غربالگری بیماری کرونا رتبه نخست کشور را هم اکنون داراست که این امر مهم مرهون تلاش همراهی و مشارکت و همکاری مردم این استان است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، کلانتری ضمن قدردانی از همراهی ، همکاری و تعامل مطلوب و مثبت مردم فهیم استان در شهرها و مناطق مختلف برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد: مردم با رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی می توانند از شیوع کرونا در استان جلوگیری کنند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس