آمادگی 5 برابر شدن تعداد تحت‌های بستری سیستان و بلوچستان برای رفع نیاز بیماران کرونایی


آمادگی 5 برابر شدن تعداد تحت‌های بستری سیستان و بلوچستان برای رفع نیاز بیماران کرونایی

زاهدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: این دانشگاه در صورت نیاز آمادگی افزایش تعداد تخت‌های اختصاص یافته به بیماران کرونا را حداقل تا پنج برابر دارد.

دکتر محمدهاشمی شهری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اینک سه هزار و ۳۰۰ تخت بستری در سیستان و بلوچستان وجود دارد و بیش‌از ۷۵۰ تخت بستری غیر بیمارستانی هم برای دوره نقاهت بیماران آماده شده است.

وی ادامه داد: در مرحله نخست بیش‌از ۵۰۰ تخت بیمارستانی در سیستان و بلوچستان برای بستری موج اول بیماران کرونا مثبت در نظر گرفته شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: درصورت افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا تخت‌های بستری موجود در همه بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان باید پاسخگوی نیاز بیماران اختصاص یابد و همکاران‌ما تمام راهها و وضعیت قابل پیش‌بینی را مدنظر دارند.

وی افزود: برای کاهش فشار شکننده به کادر بهداشت و درمان و پیشگیری از وقوع مرگ و میرهای اجتناب ناپذیر در مبتلایان بهترین و مناسب ترین کار پیشگیری از وقوع موارد جدید بیماری است.

هاشمی بیان‌کرد:بر خلاف برخی استان‌های کشور که در آنها موج اول ابتلا به کرونا کاهش یافته اما در سیستان و بلوچستان همچنان در مسیر افزایش حرکت می‌کند.

وی گفت: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون هزار و ۵۲۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری شده‌اند که این افراد شامل طیف وسیعی از بیماری‌ها هستند و موارد مشکوک و افرادی که بر اساس معیارهای غیر آزمایشگاهی مانند وضعیت بالینی و تصویربرداری و رادیولوژی نیز تحت درمان کرونا قرار می‌گیرند در بین آنها قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: ۸۰ درصد افرادی که با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری بودند تاکنون با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید