جشن انتظاری که امسال در خانه‌های مردم سمنان آذین بسته شد


جشن انتظاری که امسال در خانه‌های مردم سمنان آذین بسته شد

سمنان- ایرنا- سجاده‌ها از ذکر «یا مهدی» آذین شده‌اند و قامت قنوت‌ در نمازهای نیاز مردم شهر من سمنان، رسیده به ستیغ انتظار و با گستره انحنای نگاه‌هایی لبریز از تمنای ظهور، جشن میلاد آخرین منجی بشریت را در خانه و کاشانه‌های خود و در گرمای حضور تک تک اعضای خانواده برپا کرده‌اند.

لحظه لحظه‌های شهر، همنشین ندبه‌های عاشقی شده است. پرتوهای خورشید، مژده‌ای را از حریم کبریا و بر بال فرشتگان تا به زمین معاضدت می‌کنند و دل‌های مردمان شهر من همراه تمام شیعیان عالم، سجاده‌های نیاز خود را به درگاه معبود خویش می‌گشایند و با زمزمه‌ «یا مهدی ادرکنی» دل‌های خود را در بزم و ضیافت میلاد آخرین منجی و آخرین ذخیره عالم امکان، آذین می‌بندند.

جشنواره میلاد نور است و هنگامه­‌ زمزمه­‌ دعای عهد با همهمه­‌ تسبیج مروارید اشک‌ عاشقان و نیایش دل‌های منتظر در هم ‌آمیخته‌اند و صبح ظهور و آکنده و لبریز از امید را با بوی گل نرگس به ارمغان ‌آورده‌اند.

صبح امروز دل‌ها آذین شده‌اند و خانه‌ها از شب گذشته چراغانی. صبح امروز خیل عظیم دل‌های منتظران و مردمان سمنان راهی شهر قم شده است و قلب‌هایشان حضور در مسجد مقدس جمکران را تمنا می‌کند و هر لحظه بر تعداد چشمان منتظر و عاشق و مشتاق حضرت ولی عصر(عج) افزوده می‌شود و مرغ دل دوستداران و منتظران یوسف زهرا(س)، سوخته و افروخته در هوای این مسجد به پرواز درآمده و اشک حسرت از چشمانشان جاری است.

امسال تنها دل‌ها و قلب‌های منتظران و عاشقان دلسوخته مکتب اهل بیت(ع) راهی کوی عشق شده است تا سالروز میلاد دوازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت صاحب الزمان(عج) را به نظاره بنشینند.

مردم سمنان که هر سال با چشمان انتظار در میهمانی میلاد حضرت مهدی(عج) در مسجد جمکران حضور به هم می‌رساندند، امسال تنها دل‌هایشان را روانه کرده اند و این گونه عشق و ارادت خویش را به خاندان اهل بیت(ع) به نمایش گذاشته اند.

عاشقانی که هر سال با پای پیاده و بغض‌های شکسته در گلو با در دست گرفتن شاخه‌های گل، مسافت‌های طولانی را پشت سرمی‌گذاشتند تا از نزدیک این میلاد فرخنده را به صاحب زمان خویش تبریک و تهنیت بگویند، امسال تنها پای دل را به جاده‌های خیال زده‌اند.

محبان وصی رسول الله(ص) تنها در فضای غیر حقیت و در فضایی مجازی، چشمانشان را به دیدار گنبدهای فیروزه‌ای این مسجد مقدس تبرک می‌کنند و دست بر روی سینه گذاشته و اشک شوق و انتظار از گوشه چشمانشان بر روی گونه هایشان جاری می‌شود و ظهورش را از خداوند منان طلب می‌کنند.

امسال در جشن میلاد رسول عاشقی، چراغانی صحن دل‌ها از نخستین روزهای ماه آغاز شد و پرچم‌های لبیک یا مهدی موعود(ع) در شهرآشوب چشمان برافراشته شده است.مردم شهر سمنان امسال در خانه‌های خود و در جمع خانوادگی و با ذکر صلوات و زمزمه‌های اللهم عجل لولیک الفرج جشن میلاد امام عصر خویش را برپا کرده‌اند.

شیوع بیماری واگیر مسبب جگرسوزی عاشقانی است که هرساله به دیدار یار رفته و خاک پاک جمکران را سرمه چشمانشان می‌کردند. این بیماری سبب شد که امسال ایستگاه صلواتی در شهر برپا نشود اما این امر سبب نشد که عاشقان غافل شوند. شربت و شیرینی و جشن در خانه‌ها و خانه دل‌ها برپاست.

برخی از خانواده‌ها گرفتار ویروس کرونا شده‌اند و در این روز شفا را از مولود امروز با خواندن دعای فرج و عهد طلب می‎کنند. فراگیری و عالم‌گیری این بیماری، تعجیل در فرج ظهور را بیش از گذشته تمنای دل‌های بیمار و دل‌های گرفتار کرده است.

شیفتگان مکتب عصمت و طهارت با حضور بر سجاده های دلتنگی، پای دل بر خاک شهر دوست گذاشته‌اند و در این جشن فرخنده به شادی می‌پردازند.

مراسم احیای شب نیمه شعبان با حضور انبوه مشتاقان و عاشقان یوسف زهرا(س) در کعبه دل‌ها برپاست. منتظران آن حضرت با آذین بندی و چراغانی سردر منازل و با شربت و شیرینی در جمع خانوادگی خود جشن باشکوهی را در منازل خود بر پا کرده‌اند و به امید عنایت صاحب عصر(عجل) شفای تمام بیماران و ظهور منجی عالم بشریت را از پرودگار عالم تمنا می‌کنند.

نگاهی بر زندگانی امام زمان(عجل)

آخرین وصی پیامبر خدا (ص)، دوازدهمین امام شیعه و چهاردهمین معصوم از خاندان رسالت، حضرت مهدی(ع) در سپیده دم نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری در شهر سامرا دیده به جهان گشود. با تولد او انتظار تحقق مژده ای که پیامبر خدا(ص) و امامان(ع) از دو قرن پیشتر داده بودند سر آمد و گام او زمین را برکت بخشید. نام آن حضرت، نام پیامبر(ص) و کنیه او کنیه رسول خداست. (محمد، ابوالقاسم) توصیه شده است که در عصر غیبت، از او به نامش یاد نشود، بلکه با القاب متعددی که دارد، مثل مهدی، منتظر، حجت، صاحب امر، صاحب الزمان، بقیه اللّه ، قائم و یا خلف صالح نام برده شود.

پدرش امام عسگری (ع) و مادرش نرجس است که نام اصلی وی ملیکه، دختر یشوعا فرزند قیصر روم بود.

وجود آن امام، مشخصات وی، مژده ظهورش، ویژگی اصحابش و چگونگی حکومتش، در روایات بسیار آمده است و طبق روایات عقیده به او مخصوص به شیعه نیست، بلکه روایات بسیار در کتاب های اهل سنت نیز درباره او نقل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است