تنها مسافران قشموند وارد جزیره قشم می شوند


تنها مسافران قشموند وارد جزیره قشم می شوند

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: در اجرای طرح ملی فاصله گذاری و طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونای قشم، هیچ مسافر غیر قشموند وارد جزیره قشم نشده است.

علی اشتری در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: افرادی که وارد جزیره قشم می شوند کسانی هستند که از سامانه کیا مجوز ورود می گیرند و در هنگام ورود تمام تمهیدات بهداشتی و مراقبتی در مورد آنها لحاظ می شود.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با تاکید بر سخت گیری های بسیار شدید درخصوص احراز هویت افراد در سامانه کیا و نظارت و مراقبت دقیق ماموران مستقر در مبادی ورودی جزیره درباره مدارک همراه این افراد، هرگونه شایعه و جوسازی افراد غیرمسئول را در این خصوص رد کرد.
وی در توضیح برخی شایعات مبنی بر ورود غیر قشموندان از طریق لندینگ کرافت ها، تصریح کرد: نشان دادن پلاک شهرستان خودروهای ورودی به جزیره از طریق لندینگ کرافت ها، یک شانتاژ رسانه ای در فضای مجازی است چرا که این خودروها متعلق به برخی از قشموندان عزیز است که مالک خودرو پلاک شهرستان هستند و بطور طبیعی با خودرو خود می توانند وارد جزیره قشم شوند.
اشتری با تاکید مجدد که پلاک شهرستان خودروها ملاک هویت افراد ورودی به قشم نیست به تشریح تمهیدات ستاد بحران کرونای قشم در خصوص محدودیت ها و ممنوعیت های ورود افراد به قشم پرداخت و گفت: از ۱۳ اسفند ۹۸ فعالیت شناورهای مسافری از ۲۴ ساعت به ۱۲ ساعت تقلیل یافت و نظارت و کنترل شدید در مبادی ورودی و خروجی مطابق مصوبات ستاد بحران کرونای استان و جزیره قشم اعمال شد.
وی با اشاره به ممنوع شدن ورود گردشگر به قشم از اوایل اسفند ۹۸ و ورود خودرو شخصی از ۲۲ اسفند این سال و اجرای طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی از ۸ فروردین ۹۹ و آغاز فعالیت سامانه کیا از این تاریخ، بر انجام دقیق و قاطع مصوبات و مقررات قانونی فرایند ورود و خروج مسافر و خودرو در جزیره قشم تاکید کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر