سیل نوروز 92.2 میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی سمنان خسارت زد


سیل نوروز 92.2 میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی سمنان خسارت زد

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: سیل روز سوم فروردین 99 بیش از 92 میلیارد و 200 میلیون ریال به تاسیسات زیربنایی این استان خسارت وارد کرد.

ایرج رئیسیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در جریان سیل سوم فروردین امسال ۴۵۷ کیلومتر شامل ۲۵۰ کیلومتر از محورهای اصلی و فرعی و ۲۰۷ کیلومتر از جاده‌های عشایری در استان سمنان آسیب دید.

وی بیان کرد: سیل نوروز ۹۹ حدود ۷۸ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال به راه‌های اصلی و فرعی و ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به جاده‌های عشایری استان سمنان خسارت وارد کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان ادامه داد: بیشترین خسارت سیل به راه‌های اصلی و فرعی و جاده‌های عشایری استان سمنان از لحاظ مسافت مربوط به شهرستان آرادان و سپس دامغان و گرمسار بود.

وی اضافه کرد: بشترین خسارت سیل به جاده‌های اصلی و فرعی و راه‌های عشایری استان سمنان از لحاظ ارزشی مربوط به شهرستان دامغان و سپس گرمسار و آرادان برآورد شده است.

رئیسیان ادامه داد: ۱۳۰ تاسیسات فنی در حوزه استحفاظی راه‌های استان سمنان بر اثر سیل در سومین روز از بهار امسال خسارت دید.

خسارت به شبکه توزیع برق و گاز

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام شده سیلاب اخیر حدود ۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال به شبکه‌های توزیع برق استان خسارت وارد کرد.

وی تصریح کرد: در پی بارندگی شدید و وقوع سیل در ناحیه مرکز و جنوب استان سمنان خسارت به شبکه‌های توزیع برق در شهرستان‌های سمنان، دامغان، گرمسار و آرادان وارد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان یادآور شد: ۳۸۰ میلیون ریال به تاسیسات گازرسانی در شهرستان گرمسار در پی سیل سوم فرودین ۹۹ خسارت وارد شد.

بارش‌ها در سوم فروردین ۹۹ سبب مسدودشدن محور ارتباطی مهدیشهر استان سمنان به کیاسر استان مازندران، خسارت به تاسیسات دولتی، مزارع و بناهای مسکونی شهرستان آرادان و مسدود شدن ۲ ساعته محور گرمسار به سرخه شد.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی دارد.

۲ هزار و ۱۲۸ کیلومتر راه روستایی در استان سمنان وجود دارد و ۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۲۸۰ روستای استان زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟