اصناف چهارمحال و بختیاری ملزم به رعایت 77 پروتکل وزارت بهداشت هستند


اصناف چهارمحال و بختیاری ملزم به رعایت 77 پروتکل وزارت بهداشت هستند

شهرکرد- ایرنا- معاون دانشگاه علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فعالیت اصناف پُر خطر همچنان تعطیل است، گفت:‌ اصناف کم خطر استان برای آغاز فعالیت خود، ملزم به رعایت 77 پروتکل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

سید راشد جزایری شامگاه چهارشنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری، با اشاره به تدوین و ابلاغ ۷۷ پروتکل بهداشتی برای آغاز فعالیت اصناف کم‌خطر کشور تاکید کرد: امکان افزایش این پروتکل‌های بهداشتی تا ۱۰۰ مورد وجود دارد.
وی افزود: صاحبان اصناف کم‌خطر که می‌توانند فعالیت خود را از روز شنبه ۲۳ فروردین‌ماه‌جاری آغاز کنند، باید برای مطالعه این پروتکل به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و نسبت به پُر کردن فرم مربوطه اقدام کنند.
جزایری تصریح کرد: صاحبان این اصناف‌ پس از تکمیل فرم خوداظهاری به تعداد شاغلان، باید آن را در محل کار نگهداری کنند.
وی یادآور شد: هر کاسب باید پروتکل بهداشتی مرتبط با صنف خود را مطالعه کند و آن را در واحد صنفی خود داشته باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت:‌ صاحبان این‌گونه مشاغل باید نسبت به اجرای اقدامات کنترل سلامت محیط و کار، شامل بهداشت فردی و حفاظت فردی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت ابزار و تجهیزات و بهداشت ساختمان اقدام کنند.
وی گفت:در این مدت ۱۵۰ کارشناس تخصصی بهداشت محیط در استان بر نحوه فعالیت و اجرای ۷۷ پروتکل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ویژه اصناف کم‌خطر نظارت دارند.
جزایری تاکید کرد: این تعداد کارشناس در قالب ۵۰ تیم دو نفره آماده شده و بقیه نیروها به‌ صورت شیفتی جایگزین و فعال خواهند شد.
وی افزود: در صورتی همکاری دستگاه‌های اجرایی برای در اختیار گذاشتن نیروی انسانی به‌منظور تقویت این نظارت‌ها، می‌توان تعداد افراد هر تیم را افزایش داد.
رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ‌گسترش و شیوع ویروس کرونا به گونه‌ای است که نمی‌توان وضعیت هیچ شهر و یا روستایی در کشور را سفید اعلام کرد.
وی یادآور شد: در صورتی که ترددها فقط بین اهالی بومی هر منطقه صورت گیرد، زنجیره انتقال ویروس کرونا سریع‌تر قطع خواهد شد.
جزایری اظهار داشت: در این راستا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باید به فاصله‌گذاری هوشمند تبدیل شود.
به گزارش ایرنا، همزمان با سراسر کشور فعالیت اصناف کم‌خطر چهارمحال و بختیاری از روز شنبه ۲۳ فروردین‌ماه‌جاری و براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و ابلاغ آن به استان‌های کشور آغاز می‌شود.
مسوولان از مردم تقاضا می‌کنند برای کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همچنان در خانه‌های خود بمانند و بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.
ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...