اصناف چهارمحال و بختیاری ملزم به رعایت 77 پروتکل وزارت بهداشت هستند


اصناف چهارمحال و بختیاری ملزم به رعایت 77 پروتکل وزارت بهداشت هستند

شهرکرد- ایرنا- معاون دانشگاه علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فعالیت اصناف پُر خطر همچنان تعطیل است، گفت:‌ اصناف کم خطر استان برای آغاز فعالیت خود، ملزم به رعایت 77 پروتکل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

سید راشد جزایری شامگاه چهارشنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری، با اشاره به تدوین و ابلاغ ۷۷ پروتکل بهداشتی برای آغاز فعالیت اصناف کم‌خطر کشور تاکید کرد: امکان افزایش این پروتکل‌های بهداشتی تا ۱۰۰ مورد وجود دارد.
وی افزود: صاحبان اصناف کم‌خطر که می‌توانند فعالیت خود را از روز شنبه ۲۳ فروردین‌ماه‌جاری آغاز کنند، باید برای مطالعه این پروتکل به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و نسبت به پُر کردن فرم مربوطه اقدام کنند.
جزایری تصریح کرد: صاحبان این اصناف‌ پس از تکمیل فرم خوداظهاری به تعداد شاغلان، باید آن را در محل کار نگهداری کنند.
وی یادآور شد: هر کاسب باید پروتکل بهداشتی مرتبط با صنف خود را مطالعه کند و آن را در واحد صنفی خود داشته باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت:‌ صاحبان این‌گونه مشاغل باید نسبت به اجرای اقدامات کنترل سلامت محیط و کار، شامل بهداشت فردی و حفاظت فردی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت ابزار و تجهیزات و بهداشت ساختمان اقدام کنند.
وی گفت:در این مدت ۱۵۰ کارشناس تخصصی بهداشت محیط در استان بر نحوه فعالیت و اجرای ۷۷ پروتکل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ویژه اصناف کم‌خطر نظارت دارند.
جزایری تاکید کرد: این تعداد کارشناس در قالب ۵۰ تیم دو نفره آماده شده و بقیه نیروها به‌ صورت شیفتی جایگزین و فعال خواهند شد.
وی افزود: در صورتی همکاری دستگاه‌های اجرایی برای در اختیار گذاشتن نیروی انسانی به‌منظور تقویت این نظارت‌ها، می‌توان تعداد افراد هر تیم را افزایش داد.
رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ‌گسترش و شیوع ویروس کرونا به گونه‌ای است که نمی‌توان وضعیت هیچ شهر و یا روستایی در کشور را سفید اعلام کرد.
وی یادآور شد: در صورتی که ترددها فقط بین اهالی بومی هر منطقه صورت گیرد، زنجیره انتقال ویروس کرونا سریع‌تر قطع خواهد شد.
جزایری اظهار داشت: در این راستا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باید به فاصله‌گذاری هوشمند تبدیل شود.
به گزارش ایرنا، همزمان با سراسر کشور فعالیت اصناف کم‌خطر چهارمحال و بختیاری از روز شنبه ۲۳ فروردین‌ماه‌جاری و براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و ابلاغ آن به استان‌های کشور آغاز می‌شود.
مسوولان از مردم تقاضا می‌کنند برای کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همچنان در خانه‌های خود بمانند و بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.
ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...