امام باید از نظر معنوی به بیت نبوت متصل باشد


 امام باید از نظر معنوی به بیت نبوت متصل باشد

آیت‌الله تحریری گفت: باید مقام امامت به نبوت وصل باشد بنابراین پس از پیامبر(ص) باید کسانی رهبری مسلمانان را بر عهده بگیرند که از نظر معنوی با بیت نبوت ارتباط و اتصال داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدباقر تحریری» شامگاه شنبه، ۱۶ فروردین در جلسه درس اخلاق که در به صورت مجازی برای طلاب این حوزه علمیه برگزار شد، درباره صلوات شعبانیه امام سجاد(ع) اظهار کرد: حضرت(ع) در فراز اول به ویژگی‌ها، کمالات معنوی و جایگاه حقوقی اولیای الهی پرداخته است.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه نبوت و امامت جایگاه حقوقی اولیاء الهی است، عنوان کرد: لازمه مقام نبوت و امامت ارتباط با ملائکه است که در خدمت اولیاء الهی باشند زیرا علم حق محدودیت ندارد.

وی با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) معدن علم الهی هستند، ابراز کرد: ظرف وجود اولیاء الهی انعکاس دهنده ذات مقدس الهی و کمالات وجودی خداوند متعال هستند که از حقایق عالم هستی خبر می‌دهند.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) همواره با وحی در ارتباط هستند، ابراز کرد: اجداد پیامبر اسلام(ص) حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) بودند که همگی دارای مقام نبوت و در ارتباط با وحی بودند بنابراین پیامبر اسلام(ص) این سروری و سیادت در رسالت را از اجداد خود به ارث دارند.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) به عنوان اولیاء الهی به نبوت پیامبر(ص) منتصب می شوند، گفت: باید مقام امامت به نبوت وصل باشد بنابراین پس از پیامبر(ص) باید کسانی رهبری مسلمانان را بر عهده بگیرند که از نظر معنوی با بیت نبوت ارتباط و اتصال داشته باشند.

وی افزود: آنان که در تاریخ اسلام گفتند نباید امامت و نبوت در یک خانواده باشد سخنی شیطانی و انحرافی ‌زدنند، رهبر امت اسلامی پس از پیامبر(ص) باید پیش از امامت به نبوت متصل بوده باشد.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) و امیرمومنان امام علی(ع) از نور واحد هستند، اظهار کرد: خداوند متعال این دو نور مقدس به دو شاخه امامت و نبوت تقسیم کرده و چنین تقدیر کرده است که پس از پیامبر(ص) جایگاه نبوت در شاکله امامت ظهور و بروز پیدا کند.

تولیت مدرسه علمیه مروی در پایان گفت:‌ حضرت زهرا(س) محل التقاء امامت و نبوت هستند بنابراین همه اهل‌بیت(ع) به واسطه حضرت زهرا(س) به پیامبر(ص)‌ منصب می‌شوند، ائمه معصومین(ع) از نظر ظاهری و باطنی با پیامبر(ص) سنخیت دارند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)