یکی از ضروری ترین وسایل آشپزخانه دستگیره می باشد که بسیار پرکاربرد است و در انواع و اقسام مختلفی با طرح ها و مدل های گوناگونی وجود دارد. با توجه به پرمصرف بودن و نیاز مداوم به این وسیله آشپزخانه قصد داریم در این مطلب شما را با نحوه دوخت دستگیره ساده و زیبا آشپزخانه به روشی ساده و راحت آشنا کنیم.

آموزش دوخت دستگیره ساده آشپزخانه

دستگیره آشپزخانه یکی از اقلام ضروری سرویس آشپزخانه است که بسیار کارامد می باشد و نیاز فراوانی در هنگام انجام آشپزی به آن خواهید داشت. این مدل دستگیره مخصوص قابلمه ها می باشد و دوخت آن با دستگیره یخچال متفاوت است، دستگیره آشپزخانه در مدل ها و جنس های مختلفی وجود دارد و با توجه به تماس داشتن آن با وسایل داغ پس از گذشت مدت زمان کوتاهی امکان سوختگی و تغییر رنگ آن وجود دارد. بنابراین بهتر است با یادگیری نحوه دوخت دستگیره ساده آشپزخانه این امکان را برای خود فراهم کنید که هر زمان نیاز داشتید با توجه به سلیقه خود در منزل هر مدل دستگیره ای که خواستید را با داشتن اندکی مهارت در خیاطی بدوزید و از آن استفاده نمایید. تهیه این دستگیره ها از دوخت دستکش فر راحت تر است و می توان آن را مثل دوخت سفره پاک کن یا دستمال های ساده انجام داد.

دوخت دستگیره ساده آشپزخانه با آموزش راحت و مرحله ای

دوختن دستگیره آشپزخانه علاوه بر کاهش هزینه های اضافی این امکان را برای شما فراهم می کند که هر مدل دستگیره ای که می خواهید را با هر جنس و طرحی که مدنظر دارید به راحتی با روشی ساده در منزل بدوزید و آن را مورد استفاده قرار دهید. در ادامه این مطلب به ارائه آموزش دوختن یک مدل دستگیره آشپزخانه زیبا و ساده پرداخته ایم که نیاز به مهارت خاصی ندارد و با استفاده از روشی آسان می توانید آن را به سادگی در منزل تهیه نمایید و مورد استفاده قرار دهید.

وسایل لازم :

پارچه کتان پشم شیشه چرخ خیاطی نوار اریب

دوخت دستگیره ساده آشپزخانه با آموزش راحت و مرحله ای

روش دوخت :

به منظور انجام این کار در ابتدا باید یک مربع با ابعاد ۲۰ در ۲۰ سانتی متر بر روی یک مقوا بکشید و گوشه های آن را با کمک یک لیوان یا کاسه به شکل هلالی در آورید. سپس آن را برش بزنید و الگوی آماده شده را بر روی پارچه بگذارید و دو بار از روی آن برش بزنید.

برای قسمت جیب دستگیره یک سوم مربع را برش زده و سپس الگو را بر روی پارچه بگذارید و از آن دو مرتبه برش بزنید. بعد از آن از الگوی مربع کامل دو مرتبه و از الگوی مربع برش خورده یک مرتبه بر روی پشم شیشه برش دهید.

دوخت دستگیره ساده آشپزخانه با آموزش راحت و مرحله ای

در مرحله بعد دو لایه مربع مانند پشم شیشه را در قسمت وسط قرار دهید و در دو سمت آن پارچه بگذارید. برای قسمت جیب دستگیره نیز باید یک لایه پشم شیشه را در میان دو لایه پارچه بگذارید. سپس دور تا دور بخش اصلی دستگیره و جیب را به طور کامل بدوزید.

قسمت های اضافی کار را با استفاده از قیچی برش بزنید. سپس نوار اریب را بر روی بخش بالایی جیب بگذارید و آن را بدوزید. بعد از آن جیب را بر روی بخش اصلی بگذارید. قسمت حاشیه نوار اریب را بر روی دستگیره قرار دهید و از سمتی که جیب ندارد شروع به دوخت نوار اریب نمایید. توجه داشته باشید که حدود ۲ سانتی متر باقی مانده تا پایان کار، عمل دوختن را متوقف نمایید. اکنون حاشیه دیگر نوار اریب را بر روی سمت دیگر دستگیره قرار داده و آن را به طور کامل بدوزید.

دوخت دستگیره ساده آشپزخانه با آموزش راحت و مرحله ای

سپس دور تا دور دستگیره را بدوزید تا به پایان کار برسید. پس از این که عمل دوختن به طور کامل تمام شد، حدود ۱۲ سانتی متر از نوار اریب را جداگانه و به تنهایی بدوزید. سپس قسمت اضافی نوار اریب را برش دهید. اکنون دستگیره را به سمت رو برگردانده و یک حلقه برای آویز نمودن دستگیره درست کنید.

دنباله نوار اریب را بر روی لبه دستگیره بدوزید. از سمت دیگر دستگیره نیز دوباره لبه ی انتهایی نوار اریب را بدوزید. اکنون عمل دوختن دستگیره آشپزخانه به پایان رسیده است و شما می توانید مطابق با سلیقه شخصی خود به هر تعدادی که نیاز دارید از این دستگیره ها با رنگ ها و طرح های متنوع بدوزید و از آن ها استفاده نمایید.

دوخت دستگیره ساده آشپزخانه با آموزش راحت و مرحله ای

در این مطلب شما را با نحوه دوخت دستگیره ساده آشپزخانه به روشی ساده و راحت آشنا کردیم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید در منزل برای خود دستگیره آشپزخانه زیبا و جذابی بدوزید و از هنر دست خود لذت ببرید. البته می توانید با کلیک بر روی سرویس آشپزخانه و مراجعه به این بخش با دیگر آموزش های متنوع ما برای دوخت دیگر وسایل سرویس آشپزخانه و دستگیره های متنوع و فانتزی آشنا شوید.