نویسنده پایتخت به برخی از شبهات پاسخ داد/گله عباسی از توهین کنندگان مذهبی


نویسنده پایتخت به برخی از شبهات پاسخ داد/گله عباسی از توهین کنندگان مذهبی

آرش عباسی از مخاطبان خواست تا با جستجو در اینترنت بیش از 20 نمایشنامه ای که نوشته و برخی از آنها مذهبی و تاریخی بوده اند را مطالعه کنند تا او را بهتر بشناسند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، آرش عباسی، نویسنده سریال پایتخت 6 در یک ارتباط زنده در صفحه خودش در اینستاگرام حضور یافته و به بیان نکاتی پرداخت. وی در مورد نحوه اضافه شدنش به گروه پایتخت گفت: من و محسن تنابنده هم دانشکده بودیم اما در دوران تحصیل با هم ارتباطی نداشتیم بلکه دوستی ما بواسطه احمد مهرانفر شکل گرفت. این دوستی سالها ادامه داشت و خیلی پیش از این قرار بود که من فیلمنامه «چک برگشتی» را بنویسم که میسر نشد. پس از آن حتی در مورد همکاری من برای نگارش پایتخت 5 صحبت کردیم که باز هم امکانش بوجود نیامد تا اینکه پیش از پایتخت در نمایش مولن روژ با محسن تنابنده همکاری داشتیم و همانجا صحبت هایی در مورد پایتخت 6 با هم داشتیم و از همان موقع که تقریبا نزدیک به یک سال پیش می شود، نوشتن فیلمنامه این فصل را آغاز کردیم.

وی در بخش دیگر سخنانش اظهار داشت: به نظر من یک هنرمند نباید در مورد اثرش صحبت کند چرا که اگر حرفی داشته آن را در کارش زده است اما در این روزها اتفاقاتی رخ داده که من را مجبور به توضیحایت کرده است. خیلی از افراد از خود می پرسند که نویسنده پایتخت چه سابقه ای دارد و از کجا آمده است؟ در جواب این سوال باید بگویم که سی سال است که تئاتر کار می کنم و از این سی سال 20 سال آن را صرف نوشتن کرده ام که خیلی ها تازه و به واسطه سریال پر بیننده پایتخت با من و نوشته من آشنا شده اند. نمی دانم که بگویم خوشحالم یا متاسفم که کار در تئاتر دیده نمی شود؛ ولی به هر حال این ذات تئاتر است.

آرش عباسی با تایید اینکه جوایز متعددی حتی برای نمایشنامه های مذهبی اش در تئاتر دریافت کرده است گفت: نمایشنامه های بسیاری نوشته ام که در خیلی جاها اجرا شده اند و هنور هم اجرا می شوند از خیلی از حرف هایی که در مورد من زده می شود که هیچ سنخیتی با من و پیشینه ام ندارد ناراحت می شوم.

وی در مورد اینکه آیا از نتیجه کارش در پایتخت راضی است یا خیر گفت: پاسخ این سوال را اصولا من نباید بدهم اما اگر خودم بخواهم فیلمنامه ام را قضاوت کنم می توانم بگویم که از کارم راضی هستم و هیچ اختلاف عجیب و غریبی بین این کار و نمایشنامه هایم وجود ندارد. ضمن اینکه اصولا تفاوت فاحشی هم بین این فصل با قصل های قبلی پایتخت نمی بینم چرا که این یک سریال برند با شخصیت هایی جا افتاده و مشخص بوده و اصولا من کار زیادی در این مورد نمی توانستم انجام دهم.

عباسی در ادامه اظهار داشت: احساس می کنم که خیلی از دوستان تیتراژ پایتخت را نمی خوانند و به عناوین و مسئولیت ها توجهی ندارند. گرچه این یک کار یک کار گروهی است و همه در قبال آن مسئول هستند اما به هر حال در تیتراژ آن صراحتا ذکر شده است طراح قصه و سرپرست فیلمنامه که محسن تنابنده است و این مسئله نه در این سری که در تمام فصل های آن بوده و هست و من این افتخار را داشته ام که در کنار او باشم و این همکاری تجربه بسیار خوبی برای من بود چرا که سختی هایی داشت که فکر می کنم هر کسی را می تواند در حوزه خودش زبده کند.

این هنرمند عرصه تئاتر و سینما و تلویزیون ادامه داد: به رغم همه این مسائل تعداد زیادی پیام برای من در دایرکت می فرستند که تو چرا خدا را در نظر نمی گیری و چرا این کار ها را کرده ای؟ مثلا چرا پای یک نفر که از زندان آمده شلوار شیرازی کرده ای؟ یا در مورد کت و شلوار «نقی» من را بازخواست می کنند که این مدل برایش مناسب نیست و یا در مورد خانه اش به من انتقاد می کردند! که پر واضح است که هیچ کدام در حیطه اختیار نویسنده نیست و مسئولین دیگری دارد.

عباسی ادامه داد: سریال پایتخت تا اینجا پخش شده و خیلی بهتر بود که پس از اتمامش به قضاوت گذاشته شود. در این سریال مانند همه کارهای دیگر کاشت هایی داریم و در پایان برداشت هایی خواهیم داشت که هنوز زمانش نرسیده و رخ نداده است.

وی سپس تصریح کرد: البته خیلی از مسائل هم مانند پرخاشگری بهتاش و بهروز برادرش، خیلی مستقیم به من ربط داشته است و این شخصیت هایی است که نویسنده خلق کرده است. گرچه به نظر من بهتاش سری شش و پنج تفاوت فاحشی با هم ندارند و همانطور که پیشتر اشاره کردم دوست ندارم بابت خیلی از این مسائل سخن بگویم چرا که این کار طراح قصه و کارگردان دارد اما تنها چیزی که برایم بسیار اهمیت دارد که در مورد سخن بگویم که این روزها متن هایی که بسیار هم ناراحت کننده هستند در فضای مجازی دست به دست می شود و حتی برخی از خبرگزاری ها و رسانه های رسمی هم به همان ها استناد می کنند که می نویسند «نویسنده نمایشنامه های مبتذل» که ای کاش یکی از آنها را نام می بردند.

عباسی ادامه داد: من نمایشنامه ای دارم به نام نقل سرخ، غریبانه، باد می وزد، برادرانه و ... که به هیچ وجه نمی شود انگ بی احترامی به مذهب را به آنها بزنیم. در عین حال یک عکس هم از من در حالی که گربه ای در دست دارم در فضای مجازی بازنشر شده که می خواهم در مورد آن هم توضیح دهم. من اساسا در زندگیم گربه های زیادی داشته ام و خداوند این لطف را به من داشته که نسبت به موجودات دیگر از جمله سگ و گربه هم مهربانم و علاقه دارمو

وی افزود: البته اگرچه گربه زیاد داشته ام اما هیچ وقت سگ نگهداری نکرده ام؛ اما هر گربه ای هم که داشته ام مشکلی داشته که من کمک و درمانشان کرده ام و به این کار افتخار می کنم. نام گربه سفیدی هم که در عکس مذکور دیده می شود، حریر است که در زمانی که سن خیلی کمی داشته به دلیل ناخنی که برادرش به او می زند یک چشم ندارد و برای معالجه چندین نوبت مورد عمل جراحی قرا رگرفته و مدتی هم با من زندگی م یکرد و در آرامش بود.

این هنرمند در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: به نظرم حرف زدن در مورد پایتخت بماند برای روزهایی که به طور کامل پخش شود و اگر سوالی باقی ماند آن وقت پاسخ خواهیم داد. به شدت معتقدم که توضیح دادن در مورد اثر هنری اشتباه محض است و به هیچ وجه نباید این اتفاق بیفتد و به نظرم پایتخت خودش تمام سوالات را پاسخ خواهد داد.

شایعات را باور نکنید؛ نمایشنامه های من موهن به مذهب نیستند

وی تاکید کرد: این ارتباط بیشتر از این جهت بود که به شایعاتی که مدام پخش می شود پایان دهم چرا که برایم دردناک است که درست مثل شهاب حسینی که در نشست خبری اش گفت، 80 درصد پیام هایی که برایم گذاشته می شود قابل خواندن نیست و من مجبورم آنها را به احترام دیگران پاک کنم اما متاسفانه پیامهای دایرکتی که برایم من ارسال می شوند بسیار موهن هستند و آنها هم قابل خواندن و طرح کردن در هیچ جا نیست.

عباسی با بیان اینکه دردناک است که کاری کرده باشم و این سخنان را بشنوم گفت: از سر کنجکاوی به آی دی نویسندگان پیام ها می روم و می بینم که طرف به جای عکس خودش تصاویر کسانی را گذاشته که احتمالا به آنها ایمان دارد و در پست هایش از کلمات بسیار مذهبی استفاده کرده است که این با آن چه که در پیام هایش می نویسد در تضاد بسیار است.

وی در نهایت باز هم از مخاطبانش خواست که در واکنش به انبوه پیام هایی که این روزها علیه او منتشر شده بدون تحقیق قضاوت نکنند و گفت: سعی می کنم اکثر نوشته ایم که چاپ هم شده اند را در دسترس قرار دهم تا اگر با متنی که این روزها بسیار دست به دست می شود و می پرسد که «نویسنده پایتخت کیست» روبرو شدید بتوانید به نمایشنامه های من دسترسی داشته باشید و بتوانید آنها را مطالعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر