پخش دعای فرج امام زمان (عج) از حرم مطهر رضوی


پخش دعای فرج امام زمان (عج) از حرم مطهر رضوی

مشهد- ایرنا- همزمان با نیمه شعبان و شب میلاد حضرت مهدی (عج) دعای فرج امام زمان از حرم مطهر رضوی از طریق شبکه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی به صورت مستقیم پخش شد.

نقاره‌های حرم مطهر رضوی نیز به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان بعد از اذان مغرب و عشا نواخته شد و میلاد حضرت امام زمان (عج) را بشارت داد همچنین امشب فریاد "یا مهدی ادرکنی" و "یا حجت بن الحسن عجّل علی ظهورک" در سراسر کشور طنین انداز شد.

آستان قدس رضوی به مناسبت نیمه شعبان برنامه‌هایی را در حرم مطهر رضوی ضبط کرد که به صورت مستقیم از شبکه‌های سیما پخش شد.

سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در باره این برنامه‌ها گفت: برنامه اذانگاهی "نورالهدی" از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ از سیمای خراسان رضوی بر روی آنتن رفت و حجت الاسلام والمسلمین محمدرضایی تهرانی، گروه همخوانی ولیعصر (عج) و یکی از ذاکران اهل بیت (ع) در این مراسم به سخنرانی، سرودخوانی و مدیحه سرایی پرداختند.

مهدی رضوی کیا افزود: بخش دوم برنامه رسانه‎ای حرم مطهر در شب نیمه شعبان ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد که این برنامه با سخنرانی آیت الله سیداحمد علم الهدی و مدیحه سرایی ابراهیم قانع، سیدحجت بحرالعلوم و هادی الهی همراه بود.

وی ادامه داد: مراسم احیا در شب نیمه شعبان نیز طبق سنوات گذشته در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد و مخاطبان می‎توانند این برنامه را از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد از طریق شبکه ۲ سیما با مدیحه سرایی سیدرضا نریمانی دنبال کنند.

وی گفت: شبکه افق با دعای هفتم صحیفه سجادیه و زیارت آل یاسین از ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه تا ۲۰ و ۱۵ دقیقه میزبان مخاطبان خود از حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) بود.

رضوی کیا افزود: دعای فرج از جمله دعاهایی است که در این شب به صورت همزمان ساعت ۲۱ از شبکه‌های مختلف سیما بطور مستقیم از حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) پخش شد.

وی ادامه داد: شبکه المنار لبنان نیز بطور زنده و مستقیم از حرم مطهر رضوی دعای هفتم صحیفه سجادیه را ساعت ۲۲ برای مخاطبان خود پخش کرد.

وی از برگزاری پویش بین‌المللی "مرا دریاب" به زبان‌های فارسی، ترکی، اردو، اسپانیایی، فرانسه، انگلیسی، آذری و عربی با همکاری آستان قدس رضوی، مسجد مقدس جمکران، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و صدا و سیما خبر داد.

رضوی کیا با بیان اینکه این پویش از ابتدای هفته جاری آغاز شده است گفت: این پویش ساعت ۲۱ شب نیمه شعبان و در قالب نجوا و استغاثه مردم با امام زمان (عج) برگزار و از حرم مطهر رضوی و مسجد مقدس جمکران توسط شبکه‌های مختلف سیما پخش گردید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر