فعالیت اصناف کم‌خطر چهارمحال و بختیاری از 23 ماه‌جاری آغاز می‌شود


فعالیت اصناف کم‌خطر چهارمحال و بختیاری از 23 ماه‌جاری آغاز می‌شود

شهرکرد- ایرنا- معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با سراسر کشور فعالیت اصناف کم‌خطر این استان از روز شنبه 23 فروردین‌ماه‌جاری آغاز خواهد شد.

جعفر مردانی شامگاه چهارشنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این اقدام براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و ابلاغ آن به استان‌های کشور اجرایی می‌شود.
وی افزود: براساس این طرح اصناف پُر خطر که اسامی آنها ابلاغ شده است، همچنان تعطیل می‌ماند و بقیه صنف‌ها جزو اصناف که در دسته کم‌خطر هستند، می‌توانند فعالیت خود را از روز شنبه ۲۳ فروردین‌ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کنند.
وی یادآور شد: کمیته‌ای متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، اماکن نیروی انتظامی، دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بازرسی‌ها و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصناف چهارمحال و بختیاری را تشدید کنند.
معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این مدت با تمامی افراد فعال علیه بهداشت عمومی جامعه برخورد جدی می‌شد.
وی، با اشاره به ادامه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۳۰ فروردین‌ گفت: تا زمان اجرای این طرح از ورود تمامی خودروهای دارای پلاک غیربومی، افراد غیرساکن در چهارمحال و بختیاری و ترددهای غیرضروری جلوگیری و متخلفان جریمه ۵ میلیون ریالی و خودرو آنان توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.
مردانی از مردم تقاضا کرد، برای کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همچنان در خانه‌های خود بمانند و بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.
وی درخصوص نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری افزود: کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان باید براساس ابلاغ معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با دو سوم ظرفیت کار کنند و فعالیت یک سوم نیروها به‌ صورت گردشی باشد.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!