تدوین 77 پروتکل برای آغاز به کار واحدهای تولیدی و اصناف چهارمحال‌وبختیاری


تدوین 77 پروتکل برای آغاز به کار واحدهای تولیدی و اصناف چهارمحال‌وبختیاری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه 77 پروتکل برای آغاز فعالیت واحدهای صنفی و تولیدی تدوین شده است، گفت: نظارت بر اجرای این پروتکل‌ها توسط 50 تیم 2 نفره انجام می‌شود.

سید راشد جزایری ۲۰ فروردین‌ماه در جلسه ستاد کنترل و مقابله با کرونا ویروس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۷۷ پروتکل برای آغاز فعالیت واحدهای صنفی و تولیدی تدوین شده است، اظهار کرد: نظارت بر اجرای این پروتکل‌ها توسط ۵۰ تیم ۲ نفره تخصصی بهداشت محیط در استان و با همکاری دستگاه‌های نظارتی انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: در حال حاضر در اوج پیک بیماری کرونا ویروس در استان هستیم و پیش‌بینی می‌شود بین ۴ تا ۶ هفته در پیک باقی بمانیم و پس از این دوره سیر نزولی بیماری آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه اصناف قبل از آغاز به کار باید فرم خوداظهاری را برای خود و شاغلان محل کار خود تکمیل کنند، گفت: همچنین افراد دارای بیماری زمینه‌ای و دارای نقص ایمنی باید با شرایط خاص به فعالیت خود ادامه دهند، صنوف در موقع مراجعه بازرسان باید این اظهارنامه را به تیم‌های نظارتی تحویل دهند.

جزایری ادامه داد: می‌توان اصناف کم‌خطر را به دو دسته ضروری و غیرضروری تقسیم کرد و با اولویت‌بندی نسبت به بازگشایی این اصناف اقدام کرد، همچنین ساعات کاری اصناف در این ایام کاهش پیدا می‌کند.

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در چهارمحال و بختیاری

در ادامه جلسه سجاد رستمی رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نگرانی ما پس از بازگشایی برخی از اصناف شلوغی خیابان‌ها و معابر است.

وی خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های اینترنتی یکی از مطمئن‌ترین راهکارها برای خرید در این ایام است، تفاهم‌نامه‌ای با پست برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی در چهارمحال و بختیاری منعقد شده است که از روزهای آتی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

کوچ نابهنگام عشایر نگران‌کننده است

همچنین هوشنگ مصطفوی فرماندار کوهرنگ در ادامه جلسه با تأکید بر اینکه کوچ نابهنگام عشایر در حال حاضر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها ما در این شهرستان است، اظهار کرد: گزارشاتی از ورود تعدادی از عشایر به مناطق‌ صعب‌العبور در شهرستان کوهرنگ داریم.

وی افزود: اگر این مسئله کنترل نشود، قطعا با افزایش شمار مبتلایان به کرونا ویروس در شهرستان کوهرنگ مواجه می‌شویم.

مصطفوی با انتقاد از عملکرد منابع‌طبیعی در مراتع شهرستان کوهرنگ، عنوان کرد: در روزهای اخیر تعدادی از افراد اقدام به قاچاق گیاهان دارویی در دهستان صعب‌العبور موگویی کرده‌اند که این مسئله می‌تواند خطرآفرین و انتقال‌دهنده ویروس باشد.

واحد صنفی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، پلمب می‌شود

الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان جسله با تأکید بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف از تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه، اظهار کرد: اگر واحد صنفی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرد پلمب می‌شود.

وی تأکید کرد: باید نظارت پس از بازگشایی اصناف کم‌خطر با جدیت دنبال شود، فرماندارن نیز در شهرستان‌ها نسبت به مسئله نظارت اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!