پاسخ نویسنده «پایتخت» به تمام حواشی فصل ششم


پاسخ نویسنده «پایتخت» به تمام حواشی فصل ششم

آرش عباسی طی گفت و گوی تصویری با مخاطبان، به سوالات و انتقادات آن‌ها درباره فصل ششم سریال «پایتخت» پاسخ داد.

پاسخ نویسنده «پایتخت» به تمام حواشی فصل ششم

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،سریال پایتخت ۶ به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری نوروز۹۹ روی آنتن رفت. این سریال در طول پخش با حواشی مواجه شد. به همین دلیل آرش عباسی نویسنده پایتخت در گفت و گوی تصویری با مخاطبان در خصوص نگارش این مجموعه توضیحاتی داد.

هنوز پایتخت۶ تمام نشده است

در بخشی از این گفت و گو عباسی گفت: هنوز پایتخت تمام نشده است، حرف زدن درباره سریالی که هنوز به پایان نرسیده کار درستی نیست، واقعاً نمی‌دانم در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؛ بنابراین قضاوت کردن نمی‌تواند جامع و کامل باشد.

وی درباره آشنایی خود با تنابنده توضیح داد: ما سال‌های پیش در دوره دانشجویی همکلاس بودیم، اما دوستی زیادی نداشتم تا اینکه از طریق احمد مهران فر بیشتر آشنا شدیم.

عباسی افزود:سال‌ها پیش قرار بود در سریال چک برگشتی همکاری داشته باشیم، اما این اتفاق رخ نداد، برای پایتخت‌۵ هم یک صحبت‌هایی انجام شد و جلساتی برگزار کردیم، ولی در نهایت شرایط مهیا نشد، تا اینکه بعد از نمایش تئاتری که با محسن تنابنده انجام دادیم درباره نوشتن پایتخت صحبت کردیم و از اردیبهشت ماه نوشتن پایتخت را شروع کردیم.

تیتر نویسنده پایتخت ۶ کیست؟ برای من آزار دهنده است

این نویسنده درباره دلایل حاشیه دار شدن پایتخت گفت: من به عنوان نویسنده متاسفم که حواشی ایجاد شده است، زیرا کسی که اثری را خلق می‌کند دوست ندارد حواشی برای کارش ایجاد شود. البته خالق اثر نباید درباره اثرش حرف بزند، چون حرفش را در اثر زده و نیازی به توضیح اضافه نیست.

وی عنوان کرد:، اما از سر اجبار باید توضیحاتی درباره مسائلی بدهم. احتمالا یکسری حرف‌ها در پشت پرده زده می‌شود، با تیتر بزرگ نوشته شده و دست به دست می‌شود؛ با این عنوان که نویسنده پایتخت ۶ کیست؟ این موضوع خیلی آزاردهنده است. باید بگویم که در این پشت پرده عناوینی به من داده می‌شود که اصلا واقعیت ندارد و کذب محض است.

۲۰ سال به صورت حرفه‌ای نمایشنامه نوشته ام

عباسی توضیح داد: من حدود ۳۰ سال است که در تئاتر کار می‌کنم و ۲۰ سال از سوابق کاری ام آن هم به صورت حرفه‌ای به نوشتن نمایشنامه‌های مختلف گذشته است. شاید در سریال پایتخت ۵ به دلیل اینکه محبوب‌ترین سریال بوده شناخته‌تر شدم. من نمایشنامه‌های بسیاری در حوزه تئاتر دارم. نمی‌دانم بگویم متاسفم یا خوشحالم که برای تئاتر نوشتم چرا که نوشتن برای تئاتر هم این معضل را دارد که کار دیده نمی‌شود.

وی درباره ریسک نوشتن پایتخت ۶ عنوان کرد: برای پذیرش نوشتن این فیلمنامه که الان نباید پاسخ بدهم که موفق شده است یا نه؛ من تقریبا راضی بودم. مدلی که نوشتن را دوست داشتم و اختلاف عجیب و غریبی بین نمایشنامه‌ها و فیلمنامه پایتخت نیست.

عباسی ادامه داد: نمی‌دانم مخاطبان چرا تیتراژ پایتخت را نمی‌خوانند و توجه نمیکنند که چه کسانی چه مسئولیتی دارند! باید ببینند که یک گروه این کار را انجام می‌دهند و همه کنار هم هستیم.

بودن کنار تنابنده فرصت خوبی برای من بود

نویسنده پایتخت اظهار کرد: من نویسنده بودم، طراح قصه و سرپرست فیلمنامه مشخص است و طراح اصلی محسن تنابنده است که در تمام فصل‌ها هم همین موضوع بوده و قصه‌ها را او طراحی کرده است. من افتخار داشتم در کنارش کار کنم و این فرصت خوبی بود.

وی افزود: در بعضی از کامنت ها نوشته اند که چرا کت و شلوار نقی اینگونه است؟ چرا لباس ارسطو را این مدلی انتخاب کردی؟ یا حتی درباره خانه هم به من ایراد می‌گیرند. درصورتی که باید بگویم من به عنوان نویسنده نظری درباره آن‌ها نداشتم. هر کدام از آن‌ها مسئول خود را دارند.

عباسی در مورد پرخاشگری بهتاش گفت: بحث پرخاشگری بهروز و یا بهتاش، نویسنده مسئولش است و تاکید دارم که بهتاش در سری ۵ با بهتاش سری ۶ تفاوت و فاصله چندانی ندارد.

وی درباره انتقادات به شخصیت خود بیان کرد: بیشتر حرف من درباره صحبت‌های اشتباهی است که درباره ام گفته میشود. نمایشنامه هایم برای قضاوت موجود هستند. حتی برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌ها درباره من می‌نویسند "نویسنده مبتذل تئاتر"، که واقعا دلیل آن را متوجه نمی‌شوم.‌ ای کاش درباره ۲۶ نمایشنامه‌ای که دارم هم صحبت کنند. من در حوزه نمایشنامه درباره عاشورا و مسائل مختلف مذهبی کار کرده‌ام.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند