تجلیل آیت‌الله محقق‌داماد از بیانیه حامیان رفع تحریم ایران


تجلیل آیت‌الله محقق‌داماد از بیانیه حامیان رفع تحریم ایران

تهران- ایرنا- حقوقدان و رئیس بخش مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران از بیانیه شخصیت‌های مطرح جهان برای رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران تجلیل کرد.

آیت‌الله سید مصطفی محقق داماد روز چهارشنبه با صدور نامه ای نوشت: ۲۴ تن از شخصیت های سابقه‌دار و نامدار سیاسی و نظامی جهان حسب نقل روزنامه گاردین، طی بیانیه مشترکی خواستار رفع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران شدند که سد راه مبارزه با بیماری کرونا شده است.

وی افزود: اینجانب به عنوان یکی از روحانیون ایران بر خود لازم می دانم از این اقدام قدردانی و سپاسگزاری کنم. این اقدام نشان دهنده عمق معرفت امضاکنندگان محترم نسبت به وحدت خانواده بشری و درک روحیه بشردوستانه آنان است.

رئیس بخش حقوق اسلامی دانشگاه شهید بهشتی افزود: مطالعه بیانیه نشان می دهد که آنان متوجه شده اند که این درد مشترک و فراگیر جهانی جز با همدردی و همکاری همه فرزندان آدم و ساکنان زمین و توبه بشریت به درگاه آفریدگار جهان نسبت به ظلم به یکدیگر و نیز به طبیعت پیرامون و فساد در زمین، هرگز امکانپذیر نخواهد بود.

رهبران پیشین جهان شامل ۲۴ دیپلمات و مقام‌های بلندپایه نظامی دو روز گذشته، با صدور بیانیه‌ مشترکی خواستار رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا شدند که سد راه مقابله با بیماری کرونا در ایران شده است. در بیانیه این شخصیت ها تأکید شده رفع تحریم‌ها در بحبوحه بحران کرونا، به صورت بالقوه می‌تواند جان هزاران تن از ایرانیان را نجات داده و به کاهش شیوع سریع ویروس در مرزهای کشور و کاهش سرایت آن به سایر کشورهای همسایه کمک کند.

نویسندگان این بیانیه تأکید کرده اند که نجات جان افراد خارج از مرز کشورهای آمریکا برای امنیت تمام جهان حائز اهمیت است و در این زمینه باید اختلافات سیاسی را کنار گذاشت.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی سابق اتحادیه اروپا، مادلین آلبرایت وزیر اسبق امور خارجه و چاک هیگل وزیر دفاع پیشین آمریکا، رهبران اسبق، وزرای امور خارجه و دفاع کشورهای اروپایی، مدیر کل پیشین سازمان بهداشت جهانی، دبیرکل پیشین ناتو و برخی دیپلمات‌های برجسته بین‌المللی از امضا کنندگان ابین بیانیه هستند.

در این بیانیه همچنین از آمریکا خواسته شده از حق وتوی خود برای مخالفت با درخواست تسهیلات پنج میلیارد دلاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از صندوق بین المللی پول استفاده نکرده و از ساز وکار مالی اروپا و ایران که هفته گذشته نخستین عملیات مالی خود را تجربه کرد، حمایت کند.

نویسندگان نامه یاد شده نسبت به پیامدهای طولانی‌ مدت از بین رفتن اعتبار اروپا و آمریکا در چشم مردم ایران هشدار داده و تصریح کردند: این مساله در آینده هزینه سیاسی برای تعامل مسئولان ایران با آمریکا یا اروپا را به شدت افزایش خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل