اتباع خارجی مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی رایگان درمان می‌شوند


اتباع خارجی مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی رایگان درمان می‌شوند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی گفت: ابلاغیه درمان رایگان اتباع خارجی مبتلا به کرونا به دانشگاه علوم پزشکی استان ابلاغ شده است.

احسان افسر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمتر از پنج نفر از اتباع خارجی مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند البته آمار باید توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ارائه شود.

وی اظهار داشت: اکثر جامعه هدف ما زیر پوشش بیمه سلامت هستند که دفاتر خدمات در این مدت به صورت آنلاین در جهت تسریع خدمات به این قشر در حال فعالیت هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، درمان رایگان اتباع خارجی مبتلا به کرونا در سطح کشور بود که بر اساس مکاتبه وزارتخانه، بلافاصله هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص رعایت این مساله انجام شد.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که همیشه توسط مردم و مسوولان استان خراسان جنوبی مطرح بوده دور بودن از مرکز کشور و کمبود زیرساخت‌هایی از قبیل حمل و نقل است اما این خطه به دیار فرهنگ و ادب مشهور است.

افسر افزود: ریاست جمهوری نیز اخیرا از مردم استان بابت رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و از کادر درمان قدردانی کردند که مایه مباهات و افتخار است.

وی یادآور شد: فرهنگ مردم این منطقه در سالیان گذشته بر فرهنگ اتباع بیگانه نیز تاثیر بسزایی گذاشته و شهر بیرجند به عنوان یکی از پاکیزه‌ترین شهرهای ایران است که بدون شک اتباع خارجی نیز با تاثیرگذاری از فرهنگ این منطقه، در این امر مهم سهیم هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: اتباع خارجی با توجه به مرز مشترک با افغانستان از سال‌های گذشته در استان سکونت دارند و در کنار فرزندان همین سرزمین تحصیل کرده و در جامعه حضور داشته‌اند و اکنون شاهد حضور نسل دوم و سوم آنها در استان هستیم.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که تمام دنیا با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیاری از خدمات به صورت الکترونیک انجام می‌شود اما نقش فرهنگی و بهداشتی اجتماع به عنوان بزرگترین نقش این شرایط را کنترل می‌کند.

افسر گفت: برای مقابله با شیوع کرونا بین اتباع خارجی استان در اجرای طرح ممنوعیت تردد پیش قراول بودیم و این اقدام بازدارنده را در ابتدایی‌ترین زمان شیوع کرونا ( بعد از شناسایی دو بیمار در استان قم) در استان اعمال کردیم.

وی افزود: همچنین توزیع بروشورهای اطلاع رسانی و تماس تلفنی با خانواده‌ها درخصوص نحوه پیشگیری و مهار کرونا در جامعه افاغنه از دیگر اقدامات بوده است که قبل از سال انجام شد.

وی با بیان اینکه اتباع استان در طرح مقابله‌ای با کرونا نهایت همکاری را دارند عنوان کرد: فعالیت‌های اقتصادی، اصناف و کارگاه‌های اتباع خارجی مدیریت شد و قدم به قدم همراه ستاد مقابله با بیماری کرونا بودند.

افسر تصریح کرد: یکی از کارهای محوری مردم در مقابله با کرونا، رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی و به نوعی یک رزمایش ملی بود و آهنگ هماهنگی اتباع بیگانه با مردم در جامعه حس می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح آمایش هر سال به منظور ساماندهی و رصد آماری در استان انجام می‌شود گفت: در حال حاضر بیش از ۶ هزار نفر از اتباع خارجی استان دارای کارت آمایش یا گذرنامه هستند.

استان خراسان جنوبی در چهار شهرستان به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد