تبدیل تهدید ویروس کرونا به فرصت رونق تولید


تبدیل تهدید ویروس کرونا به فرصت رونق تولید

یاسوج- ایرنا- سایه شوم و تهدید بیماری کرونا، اگرچه بسیاری از فعالیت های اقتصادی و معیشتی را به مخاطره انداخته است اما برخی فعالان اقتصادی و شرکت ها نه تنها تحت تاثیر این چالش قرار نگرفته بلکه به بهترین نحو ممکن این تهدید را به فرصت تبدیل کرده اند.

شرکت دانش بنیان گروه صنعت غذایی کوبودنا در استان کهگیلویه و بویراحمد که طی سالیان قبل به دلیل برخی شرایط و تحریم ها موقعیت های سختی را پشت سر گذاشت اکنون و در این دوره که ویروس کرونا فعالیت های اقتصادی و اجتماعی را سخت کرده با توجه به نیاز مبرم اقلام بهداشتی از جمله در حوزه صنعت غذایی و ضرورت تغذیه سالم به یکی از واحدهای فعال، پویا تبدیل شده است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این واحد تولیدی اکنون با سه شیفت کاری و به صورت شبانه روزی با بیش از ۱۷۰ نیروی فعال مشغول فعالیت است و در شیفت حدود هشت تن مواد غذایی را با رعایت استانداردهای بهداشتی و تایید سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تولید و توزیع می کند.

سید حشمت الله صمیمی دوست در بازدید از این واحد تولیدی تصریح کرد: با توجه به تاکید استاندار مبنی بر تکیه بر توانمندی ها و ظرفیت های استانی و ضرورت تامین کالاها و مایحتاج ضروری استان در شرایط بیماری کرونا با وهمچنین نیاز اساسی مواد غذایی بهداشتی برخی واحدهای تولیدی از جمله شرکت دانش بنیان گروه صنایع غذایی کوبودنا در این راستا اعلام آمادگی کرد.

وی اظهار داشت: مدیران و نیروهای این شرکت تولیدی هم اینک و به صورت شبانه روز مشغول تولید و تامین مواد غذایی صنعتی و نیمه صنعتی هم در سطح استان و حتی برخی استان های دیگر از جمله تهران و ، فارس، همدان و برخی شهرهای جنوبی را نیز پوشش می دهد.

مدیرعامل گروه صنایع غذایی کوبودنا نیز گفت: این واحد تولیدی روزانه بیش از ۳۳۰ بسته غذایی و محصولات نان سلامت را تحویل دانشگاه علوم پزشکی و سازمان غذا و دارویی و مراکز درمانی استان می دهد.

باقری تصریح کرد: این واحد تولیدی به عنوان بزرگترین تولید کننده نان صنعتی و نیمه صنعتی در جنوب کشور و نخستین تولید کننده نان حجیم بلوط در منطقه خاورمیانه نیز محسوب می شود و البته تنها کارخانه نان صنعتی کشور است که دارای خط تولیدی آرد نیز هست.

این واحد تولیدی همچنین در سال ۹۷ جزء ۲۰ واحد تولیدی برتر کشور معرفی شد.

شرکت دانش بنیان کوبودنا با ظرفیت تولیدی روازنه ۳۰ تن بیش از ۱۵۰ نوع نان صنعتی و نیمه صنعتی با خاصیت دارویی و با رعایت استانداردهای بهداشتی را تولید می کند.

وی با بیان اینکه خط تولید نان های پروبیوتیک در این شرکت با همکاری مجموعه مسئولان اجرایی و اقتصادی استان و دولت تدبیر و امید از سال گذشته در این واحد تولیدی راه اندازی شده است، گفت: این نوع نان دارو علاوه بر اینکه نان های فراسودمند یا بیونان هستند حاوی نوعی باکتری پروبیوتیکی که در فرآیند طبخ و نگهداری نان زنده برای بدن در صورت مصرف منظم فواید بسیاری دارند.

مدیرعامل گروه صنایع غذایی کوبودنا همچنین پیشگیری از مشکلات گوارشی، کاهش خطر ابتلا به سرطان، از بین بردن باکتری های مضر دستگاه گوارش، افزایش جذب غذا، تامین ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن را از مهم ترین خواص این نان ها اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تولید نان های سلامت یکی از مهم ترین اولویت های صنایع کوبودنا دانست و گفت: بیو نان ها در کنار داروها خواص درمانی و پیشگیرانه نیز دارند.

باقری یکی از چالش های فرا روی این واحد تولیدی را کمبود نقدینگی و کسری سود سرمایه در گردش دانست و گفت: در صورت تامین نقدینگی و همکاری بانک های عامل و همچنین شرکت غله استان آمادگی تولید و راه اندازی خط تولید آرد به میزان ۹۰۰ تن در ماه نیز وجود دارد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان