هوای همدان تا اواسط خرداد سالم خواهد بود


هوای همدان تا اواسط خرداد سالم خواهد بود

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: خوشبختانه از بتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون هوای استان همدان سالم و گاهی هم پاک بوده است.

سیدعادل عربی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه گزارش وضعیت کیفی هوای همدان برگرفته از آمار و اطلاعات ثبت شده توسط ایستگاه های سنجش کیفیت هوا است، اظهار کرد: خوشبختانه از اول اسفندماه سال گذشته تاکنون هوای استان همدان سالم و گاهی هم پاک بوده و این وضعیت تا اواسط خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته هوای استان همدان پاک بوده است، افزود: با پایان یافتن فصل زمستان و افزایش دمای هوا پدیده وارونگی دیگر رخ نخواهد داد و پاک بودن هوای استان در فصل بهار طبیعی است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان بیان کرد: در فصل زمستان و با کاهش دما غلظت ذرات دبی میکرون ناشی از احتراق ناقص وسایل نقلیه و سوخت های فسیلی افزایش پیدا کرده و باعث آلودگی هوا می شود.

عربی با بیان اینکه با گرم شدن هوا شاهد افزایش ذرات ۱۰ میکرون مانند گردوغبار در آسمان استان خواهیم بود، گفت: پدیده گردوغبار با افزایش سرعت باد جابجا شده و بیشتر در اواخر خرداد و تیر دیده می شود.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر با تغییر آب و هوا و افزایش بارندگی و عبور از دوره خشکسالی روزهای آلوده ناشی از گرد و غبار کاهش پیدا کرده است، افزود: طی چند سال گذشته با مدیریت کانون های ایجاد گردوغباد در کنترل و کاهش این کانون ها در غرب و مرکز کشور بسیار مؤثر بوده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان اظهار کرد: طی سال گذشته در مجموع حدود ۲۸ روز هوای استان ناسالم برای گروه های حساس و بعضاً برای همه گروه ها بوده و عمده این روزها در فصل زمستان بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت