شروع بارش‌های قوی از عصر پنجشنبه/ صدور اخطاریه نارنجی برای کشاورزان و باغداران


شروع بارش‌های قوی از عصر پنجشنبه/ صدور اخطاریه نارنجی برای کشاورزان و باغداران

کارشناس هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه بارش‌های مناسبی برای روز پنجشنبه و جمعه پیش‌بینی می‌شود اعلام کرد که با توجه به احتمال بارش تگرگ، وزش باد و کاهش دما کشاورزان و باغداران کردستانی تمهیدات لازم برای کاهش مخاطرات را انجام دهند.

خسرو سیف پناهی شعبانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تحلیل نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد: از امروز تا عصر فردا پنجشنبه بارش‌ها پراکنده و از عصر پنجشنبه تا روز جمعه سامانه بارشی نسبتا قوی وارد آسمان استان می‌شود.

وی با بیان اینکه از عصر جمعه تا روز یکشنبه بارش‌ها پراکنده خواهد بود افزود: طی امروز و فردا دمای هوای استان به صورت میانگین ۳ تا ۴ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

کارشناس هواشناسی استان کردستان تصریح کرد: شدت بارش‌ها در نوار غربی استان، شهرستان‌های مریوان و سروآباد و اورامانات بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی برای باغداران و کشاورزان عنوان کرد: با توجه به احتمال بارش تگرگ، وزش باد و کاهش دما، کشاورزان و باغداران تمهیدات لازم برای کاهش مخاطرات را مدنظر داشته باشند.

سیف پناهی شعبانی در پایان یادآور شد: برای نواحی غربی استان بارش ۲۵ تا ۴۰ میلیمتری و برای سایر نواحی کردستان بارش ۲۰ میلیمتری پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد