برنامه بلندمدت شهرداری برای بازپیرایی شهربازی سمنان


برنامه بلندمدت شهرداری برای بازپیرایی شهربازی سمنان

سمنان- ایرنا- شهردار سمنان گفت: با گذشت دو دهه از افتتاح شهربازی بوستان بزرگ سیمرغ و کمرنگ بودن رضایت مردم از آن، شهرداری به همراه شورای اسلامی شهر برنامه بلندمدتی برای بهسازی و بازپیرایی وضعیت این شهر بازی تدوین کرد.

سید محمد ناظم رضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: با توجه به اینکه شهربازیِ بوستان بزرگ سیمرغ شهر پس از سال‌ها انتظار شهروندان را برآورده نمی کرد، به همت شهرداری با همراهی بخش خصوصی، شهروندان وسایل بازی متنوع و نوینی را ویژه کودکان،نوجوانان و بزرگسالان شاهد خواهند بود.

وی افزود: طراحی فضای داخلی،خارجی و سردر زیبای مجموعه توسط واحد دوستدار کودک شهرداری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری انجام می شود و تجهیز وسایل جدید بازی با مشارکت حامد محمدی از سرمایه گذاران بومی و جوان این شهر که تا به امروز نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال هزینه کرده است انجام می پذیرد.

وی ادامه داد: در کنار این شهربازی نیز بوستان زائر با ۱۱۰ ایستگاه و همچنین فضای مناسب اقامت جمعی و کاروانی ۲۰۰ نفر ایجاد شده است که می‌توانند علاوه بر اقامت از این مجموعه تفریحی نیز استفاده کنند.

شهردار سمنان درباره وسایل جدید این شهربازی توضیح داد: با تاکید بر عنوان «سمنان، شهر دوستدار کودک»، قسمت عمده ای از شهربازی ویژه تفریحات و بازی کودک در نظر گرفته شده است و در بخش نوجوان و بزرگسال علاوه بر بازسازی و راه اندازی دستگاه سقوط آزاد که سالها بدون استفاده بود و همچنین نوسازی کشتی صبا، وسایلی نظیر ماشین های برقی، فریزبی ۲۴ نفره، سالتو، کارتینگ، ماشین های برقی، تاب برقی ۳۰ متره، قایق های پدالی با طرح های جدید و در گام بعدی ترن هوایی و یا ترن U نصب و راه اندای خواهد شد.

ناظم رضوی اضافه کرد: قرار گرفتن شهربازی در ورودی شهر و دورنمایی که پس از بازپیرایی ایجاد می کند به همراه المان هایی که در آینده در ورودی شهر و میدان قومس طراحی و اجرا می‌شود، ترغیب مسافران برای ورود و ماندن به شهر را به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار داشت: ابتدای تابستان ۹۹ وسایل جدید شهربازی سیمرغ قابلیت رونمایی و راه اندازی دارد و امیدواریم با پایان یافتن شیوع ویروس کرونا شهروندان بتوانند از این مجموعه تفریحی که برای اولین بار در استان این گونه با وسایل بازی نوین تجهیز می شود استفاده کنند.

بوستان سیمرغ در ورودی غربی شهر سمنان در مساحتی بالغ بر ۸۰ هکتار واقع است که بخشی از آن به شهربازی اختصاص دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!