طرح با کتاب درخانه در چهارمحال و بختیاری اجرایی شد


طرح  با کتاب درخانه  در چهارمحال و بختیاری اجرایی شد

شهرکرد-ایرنا-مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری  از اجرای طرح با کتاب در خانه همزمان با روزهای شیوع ویروس کرونا از سوی این نهاد فرهنگی در استان خبر داد.

محمدرضا مظاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اجرای مسابقه سراسری با کتاب در خانه افزود:طرح مجازی «با کتاب در خانه» که با اجرای صحیح کانون‌های فرهنگی هنری در سطح چهارمحال و بختیاری، توانست بخشی از کودکان، نوجوانان و جوانان را جذب کتاب و مسجد کند.

وی افزود: نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند بهترین خلاصه، نکات و یادداشت‌های خود را از کتاب‌های جذاب و خواندنی در سامانه «بچه‌های مسجد» بارگذاری کنند.

او ادامه داد: مدیران و کتابداران کتابخانه‌های مساجد در صورت امکان می‌توانند کتاب‌هایی را با رعایت موازین بهداشتی ،به درب منازل اعضای کتابخانه یا کانون به صورت امانت تحویل دهند تا بتوانند در این طرح شرکت کنند.

مظاهری گفت: محدودیتی در کتاب‌های خلاصه شده وجود ندارد و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند ۱۰ فرم برای ۱۰ کتاب خلاصه نویسی شده را تکمیل و به صورت تک تک ذخیره کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در روزهایی که بیشتر فعالیت‌های فرهنگی کشور به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا تعطیل و متوقف شده است، با تدارک برنامه‌های متنوع و استفاده از ظرفیت فضای مجازی، درصدد است تا ایام ماندن خانواده‌ها در خانه را با معنویت گره بزند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های کشوری ستاد کانون‌های مساجد افزود: مسابقه گام دوم انقلاب اسلامی مبتنی بر متن بیانیه در ۱۰ مدل مختلف ویژه اعضای کانون‌ها و کاربران سامانه بچه‌های مسجد، طرح یاریگران زندگی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، مسابقه فرهنگی بانوی صبور(آشنایی با شخصیت ویژه حضرت زینب) ویژه اعضای خواهر عضو کانون های مساجد کشور، مسابقه سراسری با کتاب در خانه برداشت‌ها و خلاصه‌نویسی کتاب، از جمله فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون‌هاست که از طریق پورتال بچه‌های مسجد به‌صورت مجازی بارگذاری شده و اعضای کانون‌ها می‌توانند در این طرح‌ها شرکت کنند.

مظاهری، همچنین ارائه بسته آموزشی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بخش آموزشِ الکترونیک سامانه بچه‌های مسجد، ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و همچنین تجهیز کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد به امکانات و لوازم بهداشتی مقابله با کرونا با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین مساجد را از دیگر طرح های کشوری ستاد کانون فرهنگی مساجد برشمرد.

مظاهری، از راه‌اندازی مسجد مجازی با عنوان «برنامه عمل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد» در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این اقدام در راستای اطلاع‌رسانی از اخبار کووید ١٩ اجرایی می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری استان افزود: این برنامه به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌ها و عملکرد کانون‌های فرهنگی هنری اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: «برنامه عمل کانون های فرهنگی هنری مساجد» با هدف استفاده حدأکثری و بهینه از ظرفیت‌ها و منابع انسانی و فاخر مساجد به ویژه ائمه جماعات و کانون‌های مساجد در مهار تبعات و پیامدهای بیماری کرونا اجرا می‌شود.

مظاهری، حمایت و پشتیبانی معنوی از کادر پزشکی و درمان، خانواده کادر پزشکی و درمان، بیماران مبتلا به کرونا، اقشار آسیب پذیر، مأمومین و مسجدی‌ها، مسجد و رسانه‌های گروهی را از عناوین «برنامه عمل کانون های فرهنگی هنری مساجد» عنوان کرد.

مظاهری، با اشاره به فعالیت ۴۳۴ کانون فرهنگی و هنری مساجد در این استان، اظهار داشت: از این تعداد ۷۰ درصد کانون‌ها در روستاها فعال شده است.

وی، همچنین تعداد اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسیده است را ۵۴ هزار و ۷۷۴ نفر اعلام کرد و گفت: به طور میانگین در هر کانون ۱۲۶ عضو وجود دارد.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری با ۱۰ شهرستان دارای جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان