100 درصد مردم دامغان از لحاظ ابتلا به کرونا غربالگری شدند


100 درصد مردم دامغان از لحاظ ابتلا به کرونا غربالگری شدند

سمنان-ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه دامغان گفت: طرح غربالگری سلامت به منظور شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا، برای تمام مردم این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ محمدحسین تقی‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طرح غربالگری کرونا به همت کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی، پاسداران و بسیجیان در ۲ نوبت صبح و عصر اجرا شد که در این طرح، وضعیت سلامت خانوارها به صورت تلفنی مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تکمیل شدن ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و روستایی شهرستان دامغان، اجرای طرح غربالگری سلامت به مرحله دوم خود یعنی گام عملیاتی رسیده است.

تقی‌پور اظهار داشت: در گام عملیاتی طرح غربالگری، افرادی که شرایط بیماری داشتند به درمانگاه‌های تحت پوشش خود جهت بررسی بیشتر اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: در مرحله اولیه این طرح، روزانه ۳۰ الی ۴۰ نفر از خواهران و برادران بسیجی دامغانی کار ارزیابی وضعیت سلامت مردم را برعهده داشتند.

تقی‌پور خاطرنشان کرد: طرح غربال‌گری با هدف شناسایی و جلوگیری از حاد شدن وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند در صورت دارا بودن علائم بیماری کرونا شامل تب، سرفه خشک و تنگی نفس، با مراجعه به سامانه خودمراقبتی کرونا به نشانی اینترنتی salamat.gov.ir و پاسخ به پرسش‌های ساده غربالگری بیماری کووید۱۹، نظام سلامت کشور را در پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه برای مقابله با ویروس کرونا یاری کنند.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان گفت: در حال حاضر، سه کارگاه با ظرفیت تولید روزانه ۲ هزار ماسک به همت خواهران بسیجی در سطح شهرستان ایجاد شد که ماسک‌ها جهت توزیع در بین مردم به ستاد مردمی مبارزه با کرونا واگذار شده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا