180 میلیارد ریال برای توسعه شهرک صنعتی سرنجیانە سنندج هزینه شد


180 میلیارد ریال برای توسعه شهرک صنعتی سرنجیانە سنندج هزینه شد

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: سال گذشته برای تکمیل زیر ساخت‌های شهرک صنعتی سرنجیانه در سنندج 180 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

بهمن مرادنیا عصر سه‌شنبه در سومین جلسه اقتصاد مقاومتی استان که به بررسی و تصمیم گیری در خصوص پروژه‌ها مهم و سازگار با شعار سال برای اتمام آن اختصاص داشت، افزود: در استان به جای اینکه تعداد زیادی پروژه پراکنده داشته باشیم لازم است تکمیل چند پروژه مهم و اثرگذار را در دستور کار قرار دهیم و آنها را در مدت زمان مشخص به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه ما در کردستان دنبال ایجاد صنایعی هستیم که اشتغال پایدار داشته باشند، اظهار داشت: پروژه‌های صنعتی بزرگی که برای استان تعریف شده، بخش زیادی از کارهایشان که نیازمند پیگیری‌های فراوان بود، انجام شده که نمونه آن تامین اعتبار و خوراک برای پتروشیمی بعث کردستان بود که با عادی شدن وضعیت کشور عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

مرادنیا در ادامه بر ضرورت اتمام و واگذاری منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج تاکید کرد و گفت: سال گذشته ۱۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات استان به اتمام این شهرک‌ها اختصاص یافت و قرار شد شرکت شهرک‌های صنعتی کشور هم معادل همین رقم را اختصاص دهد که تاکنون محقق نشده است.

استاندار کردستان یادآور شد: لازم است شرکت شهرک‌های صنعتی استان به صورت جدی پیگیر دریافت و هزینه کرد این اعتبارات شود تا این دو شهرک در سالجاری به اتمام برسند و اراضی آن به سرمایه گذاران واگذار شود.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر به زیر ساخت های صنایع دستی و گردشگری در استان شد و تاکید کرد: ما قرار است در استان برنامه ها و مراسم های ملی و بین المللی داشته باشیم و عملا امکانات گردشگری فعلی جوابگوی این برنامه‌ها نیست.

وی افزود: در سنندج هتل هایی که برای ساخت تسهیلات دریافت کردند باید در کمترین زمان به بهره برداری برسند چرا که معتقدیم ساخت هتل در خدمت توسعه استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت