الزرفی: بحران بین ایران و آمریکا ارتباطی به عراق ندارد/ در خصوص اخراج نیروهای خارجی جدی هستم


الزرفی: بحران بین ایران و آمریکا ارتباطی به عراق ندارد/ در خصوص اخراج نیروهای خارجی جدی هستم

نخست‎وزیر مکلف به تشکیل کابینه جدید عراق گفت که بحران و تنش آمریکا و ایران ارتباطی به عراق ندارد و دولت آتی وی در این زمینه بی‎طرف خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «عدنان الزرفی» نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه جدید عراق سه شنبه شب در سخنانی اعلام کرد که اختلافات ایران و آمریکا در منطقه ارتباطی به بغداد ندارد.

وی که با شبکه تلویزیونی «الشرقیه» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «به نفع عراق نیست که با کشورهای همسایه خود درگیری و دشمنی داشته باشد و بحران کنونی ایران و آمریکا ارتباطی به ما ندارد».

نخست‌وزیر مامور به تشکل کابینه جدید عراق افزود: «ما در درگیری‌هایی که به نفع عراق نیست، دخالت نخواهیم کرد. ما به حسن همجواری و داشتن ارتباطات راهبردی با کشورهای بزرگ جهان از طریق ایجاد روابط اقتصادی و نه نظامی، نیاز داریم».

الزرفی افزود: «عراق در آینده با اعطای امتیازات اقتصادی به کشورهای عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش، حمایت‌های نظامی آنها از عراق و آموزش نیروهای عراقی را جبران خواهد کرد».

وی تصریح کرد: «من در خصوص پرونده خروج نیروهای خارجی از عراق جدی عمل می‌کنم و عملیات خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از برخی از پایگاه‌های نظامی عراق با هماهنگی بغداد را شاهد بودیم».

الزرفی گفت: «به هیچ کس اجازه نخواهیم داد که باعث جنگ داخلی و یا کودتای نظامی در کشور شود. جنگ شیعی-شیعی وجود ندارد و خون همه عراقی‌ها برای ما با ارزش است».

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن