شب نیمه شعبان می‌تواند مقدمه تقدیر نیک در شب های قدر باشد


شب نیمه شعبان می‌تواند مقدمه تقدیر نیک در شب های قدر باشد

استاد سطح عالی حوزه با بیان این که شب نیمه شعبان می‌تواند مقدمه تقدیر نیک در شب های قدر باشد، گفت: شیخ عباس قمی در مفاتیح دعاهای عالی نقل کرده که خوب است در این شب از آنها غفلت نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین «علی نظری‌منفرد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به فرارسیدن پربرکت نیمه شعبان اظهار داشت: ماه شعبان بسیار با عظمت است و ماه پیامبر نامیده شده است است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ابراز داشت: در دعای شجره النبوه یا همان صلوات شعبانیه در عظمت ماه شعبان می خوانیم: «الذی کان رسول الله یدأب فی صیامه و قیامه فی لیالیه و ایامه» بنابراین هم روزه داشتن در این ماه و هم احیای شب ها و هم صدقه دادن و استغفار کردن سفارش شده است.

وی با بیان این که شب نیمه شعبان شب خیلی بزرگ و با عظمتی است، گفت: البته بدون شک این شب، شب قدر نیست چون وقتی آیات قرآن مجید را کنار هم می گذاریم شب قدر قطعا در ماه مبارک رمضان است و قرآن در ماه رمضان نازل شده است، ولی نیمه شعبان به اصطلاح از نظر اهمیت و ارزش شاید مثل شب قدر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد عنوان کرد: حتی از همسران رسول خدا(ص) نقل شده که شب نیمه شعبان بلند شدم و متوجه شدم که رسول خدا(ص) در بستر نیست، در تاریکی شب دنبال کردم دیدم ایشان سر خود را روی سجده گذاشته اند و در حال دعا و مناجات هستند و دعاهایی می خواندند که مرحوم شیخ عباس قمی آنها را در مفاتیح الجنان آورده است.

وی با بیان این که این ادعیه نشان می دهد که شب نیمه شعبان چه مقدار ارزش دارد، تصریح کرد: همانطور که گفتیم شب قدر در ماه رمضان واقع شده اما می توانیم بگوییم که شاید شب نیمه شعبان مقدمه شب قدر است و می توانیم از همین حالا با احبا و دعا و نماز در این شب برای رقم خوردن تقدیری نیک دست به دعا و مناجات برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد بیان داشت: به هرحال شب نیمه شعبان شب بزرگی است که پیامبر خدا عبادت می کردند و مرحوم قمی دعاهای خوبی را در مفاتیح نقل کرده است و همین طور مناجات شعبانیه ای که از امیرالمؤمنین(ع) نقل شده است را بخوانیم.

وی با اشاره به ولادت امام زمان(عج) در روز نیمه شعبان خاطرنشان ساخت: روز نیمه شعبان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید در این روز به امام عصر(عج) متوسل شویم و توجه به خدا داشته باشیم به ویژه الان در این شرایط جدا نیاز به دعا و نیایش و اقبال به خدای متعال داریم تا حالت اضطرار در ما پیش بیاید و خداوند این بیماری را از سر ما بردارد.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش