استاندار یزد تداوم کمک‌ خیران در پیشگیری از کرونا را خواستار شد


استاندار یزد تداوم کمک‌ خیران در پیشگیری از کرونا را خواستار شد

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: برای مقابله و پیشگیری از کووید 19( کرونا) در استان همچنان نیاز به کمک ها و همکاری افراد خیران تا کنترل بیماری است.

محمدعلی طالبی سه شنبه شب در نشست مشترک افرادخیر حوزه بهداشت و درمان استان که با حضور جمعی از مسوولان در استانداری برگزار شد، افزود: هرچند برای پیشگیری و مقابله با کرونا شاهد کمک‌های زیادی از سوی افرادخیر بودیم ولی همچنان نیازمند این کمک‌ها هستیم.

وی ادامه داد: در مقطعی جامعه پزشکی و درمان استان با کمبود امکانات مواجه شد و برای تامین نیازهای اولیه خود مشکل داشت که ورود خیران به ویژه خانه فرهنگ صدوقی کمک بزرگی در این زمینه کرد.

استاندار یزد گفت: خوشحال هستیم که خیران و تشکل‌های مردمی یاری رسان دولت و نهادها در مقابله و پیشگیری با کرونا بودند و در حال حاضر نیز دغدغه دولت و مسوولان تامین معیشت و رفع مشکل اصناف و اقشاری است که به دلیل کرونا دچار ضرر و زیان اقتصادی شدند.

طالبی اظهارداشت: در این زمینه با توجه به اینکه کمک‌های خوبی از طرف کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی مصوب شد، امیدواریم درخواست های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این مورد دیده شود.

افرادخیر صادقانه همکاری کردند

همچنین مدیرعامل خانه فرهنگ صدوقی گفت: در این ایام با افراد زیادی در ارتباط بودیم ، خیران خالصانه با تمام وجود همکاری کردند و حتی در مواردی که ناهماهنگی و یا کارشکنی‌هایی می‌شد، دلگیر نشدند و بدون خستگی و با عشق کار کردند.

حجت‌الاسلام محمد صدوقی با اشاره به اینکه اگر خیران در صحنه حضور داشتند به درخواست و جبر نبود بلکه به دلیل احساس تکلیف دینی که داشتند در صحنه حضور یافتند ، افزود: لازم است همچنان نیازهای جامعه درمانی استان اعلام شود تا آنها نسبت به تامین نیازها اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر دغدغه ما مشکل تامین معیشت اقشار آسیب پذیر است که بیش از پنج هزار بسته و با کمک هیات های مذهبی، تشکل‌های مردمی و پایگاه‌های بسیج توزیع شد و درخواست داریم هماهنگی بین خیران باشد تا از موازی کاری در توزیع کمک ها در یک محله پرهیز شود.

کمک بیش از هفت میلیارد تومانی خیری به دانشگاه علوم پزشکی

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تاکنون بیش از هفت میلیارد تومان کمک توسط خیران و تشکل‌های مختلف به دانشگاه صورت گرفت .

محمدحسن لطفی افزود: پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان این مبلغ در قالب وسایل بیمارستان‌های استان و ۴۰۰ میلیون تومان نیز از سوی ۱۲ سازمان مردم نهاد اجتماعی برای بیماران تحت پوشش هزینه شد.

رئیس جامعه هتلداران استان یزد هم گفت: در این ایام اقشار مختلف کمک کردند و با کمک جامعه صنعتی نسبت به خرید ماسک اقدام و بخشی از مشکلات جامعه درمان رفع و کاسبان کرونا دستشان کوتاه شد.

لزوم پرهیز از موازی کاری کمک ها و اعلام نیاز بیمارستان ها

اصغر نبیل ادامه داد: در حال حاضر باید نیازها مشخص شود تا به عنوان مثال اگر به بیمارستان شهید صدوقی یزد توسط بخشی از خیران و در رابطه با تامین ماسک کمک می‌شود، خیران دیگر در بقیه تجهیزات کمک کنند و شاهد هدر رفت منابع نباشیم لذا نیازها بررسی و سپس نسبت به تامین آن اقدام شود و البته هنوز هیچ گونه اعلام نیازی توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت نگرفت.

همچنین مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: با توجه به ابلاغ وزارت کشور کارگروهی برای هماهنگی فعالیت‌های خیری ایجاد شد که نسبت به نیازسنجی اقدام و در اختیار خیران قرار می گیرد.

فخرالسادات خامسی هامانه ، افزود: به این ترتیب از موازی کاری پرهیز می شود و البته در این کارگروه همه فعالیت ها به عهده خیران و تشکل های مردم نهاد است و بسته های معیشتی پزشکی و آموزشی نیز تعریف شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد هم اظهارکرد: به نظر می رسد از ظرفیت تشکل های مردم نهاد به ویژه در زمینه آموزشی و اجتماعی کمتر استفاده شد، لذا می‌طلبد در این زمینه اقدام بیشتری صورت گیرد.

محسن حرازی زاده یزدی گفت: همچنین در زمینه تامین اقلام مراکز درمانی به ویژه ماسک و گان نیازسنجی شد و بر اساس استاندارد اعلام شده نسبت به دوخت آن اقدام می شود .

سپنتا نیکنام، عضو شورای شهر یزد هم گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده بخشی از کمک خیران زرتشتیان مقیم هندوستان جذب شد و بخشی از آن برای بیماران زرتشتی که نسبت به جمعیت آمار بالایی دارند، اختصاص یافت و بخشی از آن در قالب تامین هزار نفر دارو و چندین دستگاه مورد نیاز بیمارستان شهید صدوقی تهیه و در اختیار دانشگاه قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس