افزایش آمار کرونا در دزفول نشان از رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی است


افزایش آمار کرونا در دزفول نشان از رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی است

دزفول- ایرنا- استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: اضافه شدن روزانه هفت نفر به آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان دزفول نشان می‌دهد مردم این شهرستان همکاری لازم را برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی نداشته‌اند.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی عصر سه شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونای شهرستان دزفول در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان افزود: برخی شهرستان‌های خوزستان با رعایت فاصله اجتماعی در ۱۱ روز گذشته هیچ بیماری به آمار آنها اضافه نشده و آیین‌های تشییع و عروسی یا برگزار نشده و یا با رعایت شرایط خاص برگزار شده است.

وی با بیان اینکه آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در دزفول مطلوب نیست، گفت: با توجه به شرایط موجود در این شهرستان باید مداخله را بیشتر و خطر در کمین مردم را به آنها گوشزد کنیم تا بتوان بیماری را کنترل کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به بسته شدن ورودی شهر دزفول و باغ‌ها اظهارداشت: انتظار داشتیم مردم دید و بازدید و مراجعه به باغ‌ها را کاهش دهند ولی تعداد بیماران و افراد فوتی نشان می‌دهند طرح فاصله گذاری اجتماعی به خوبی در دزفول رعایت نشده است.
وی طرح فاصله گذاری اجتماعی را تنها راهکار کنترل کرونا عنوان کرد و افزود: دزفول یک شهرستان کشاورزی بوده و اکنون زمان رسیدگی به مزارع است و با توجه به اینکه چند روز دیگر زمان برداشت فرا می‌رسد انتظار می‌رود مردم این شهرستان با رعایت فاصله نسبت به برداشت محصول اقدام کنند.

شریعتی با بیان اینکه حفظ معیشت نباید به قیمت از دست دادن سلامت و جان افراد تمام شود، گفت: مردم دزفول باید به یکدیگر تذکر دهند و بقیه را آگاه کنند تا شرایط زندگی به وضعیت عادی برگردد و به سمت آبادانی و توسعه پیش رویم.
وی افزود: رفتار مردم در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول نشان می‌دهد رفتارها مطابق با سیاست‌های اعمال شده نبوده‌اند در حالیکه اپیدمی فقط با رفتار مناسب و هشدار کنترل می‌شود.
استاندار خوزستان با قدردانی از اقدامات ستاد کرونا در دزفول اظهارداشت: ستاد مدیریت کرونای شهرستان دزفول در حوزه سلامت، بهداشت، درمان، بسیج، نیروهای نظامی، هلال احمر، ارتش، صنعت و معدن و بازار همکاری‌های خیلی خوبی داشته‌ و نتایج اثربخشی کسب کرده‌اند.

فاصله گذاری هوشمند دستور کار جدید ستاد مدیریت کرونا است
استاندار خوزستان درخصوص محدودیت‌های استانی نیز گفت: دولت تصمیم گرفته مشاغل کم خطر از ۲۳ فروردین ماه بازگشایی و ترددها روان‌تر شوند همچنین برای مناطق پرخطر محدودیت‌های خاص اعمال خواهد شد.
وی با بیان اینکه خط قرمز ما سلامت مردم است، افزود: مطابق سیاست‌های دولت به سمت فاصله گذاری هوشمند حرکت می‌کنیم و افرادی که به سلامت شهروندان اهمیتی نمی‌دهند با برخورد قضایی و انتظامی مواجه خواهند شد.

شریعتی ادامه داد: نقش مردم در این خصوص بسیار تعیین کننده است و حوزه سلامت، شهرداری‌ها و دیگر نهادها در حاشیه هستند لذا باید با آگاه سازی و اخطار همراه با جبر، رفتار مردم را متناسب با این بیماری کرد.
وی بیان کرد: باید در حوزه اطلاع‌رسانی فعالیت بیشتری صورت گیرد و علما، روحانیون، اساتید و کارشناسان برای اصلاح رفتار مردم اطلاع‌رسانی کنند.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، تا ظهر امروز سه شنبه تعداد بیماران شناسایی شده مبتلا به کرونا در کشور به ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق