طرح ممنوعیت تردد در آرامستان‌های خراسان جنوبی اجرا می‌شود


طرح ممنوعیت تردد در آرامستان‌های خراسان جنوبی اجرا می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی همچنان ادامه دارد و برابر مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، طرح ممنوعیت تردد در آرامستان‌های استان در روز برات توسط پلیس با قاطعیت اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن شجاعی نسب روز سه‌شنبه اظهار داشت: طبق یک سنت دیرین مردم خراسان‌ جنوبی هر سال روز قبل از نیمه شعبان و در روز موسوم به برات بر مزار عزیزان درگذشته حاضر می‌شوند و با توزیع نذورات و خیرات یاد آنان را گرامی می‌دارند اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا توصیه می‌شود که مردم از حضور در آرامستان‌ها و توزیع هر نوع نذری خودداری کنند.

وی افزود: برابر مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و ستاد ملی مقابله با این ویروس منحوس، برگزاری هر گونه مراسم یا تجمعات در روزهای پیش رو و از جمله در روز "برات" ممنوع خواهد بود و به شهروندان توصیه می‌کنیم با توجه به بسته بودن مسیرها و محدودیت تردد در آرامستان‌های سطح استان، همچون گذشته با پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: شهروندانی که نسبت به طرح فاصله گذاری اجتماعی کم‌توجهی کنند و با ترددهای غیرضروری در روز برات، موجب ازدحام جمعیت شوند برابر قانون با آنان رفتار خواهد شد و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه و خودرو آنان نیز به مدت یک ماه توقیف می‌شود.

وی با بیان اینکه برپایی هر گونه ایستگاه صلواتی یا پخش نذورات ممنوع خواهد بود خاطرنشان کرد: توصیه متولیان امر به همه مردم عزیز خراسان‌ جنوبی، عدم حضور در آرامستان‌ها و همچنین توزیع نذورات خود از طریق روش‌های غیرحضوری و الکترونیکی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر