پایش کرونایی 7 هزار مادر باردار گیلانی/ 12 نفر مثبت شدند


پایش کرونایی 7 هزار مادر باردار گیلانی/ 12 نفر مثبت شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه کلیه مادران باردار تحت رصد قرار دارند، گفت: بیش از 7000 مادر باردار را پایش کرونایی کردیم که 50 نفر بستری شدند و آزمایش کرونای حدود 12 نفر مثبت شد.

دکتر محمدرضا نقی پور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده در استان گیلان برای کنترل اپیدمی کرونا، اظهار کرد: بالغ بر دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان گیلان در طرح غربالگری سلامت مشارکت کردند.

وی با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی از طریق کنترل ورودی ها و خروجی های استانی و بین شهرستانی همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: مردم گیلان با ماندن در خانه در کنترل موج سنگین اپیدمی کرونا در استان نقش مهمی داشتند، اما کماکان در بستر این اپیدمی قرار داریم و چند صد نفر از هم استانی های ما بستری هستند و روزانه ۱۰ها نفر مبتلای جدید داریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به نظارت واحد بهداشت محیط این دانشگاه بر روند گندزدایی و ضد عفونی، گفت: تیم های نظارتی به ویژه در ایام تعطیلات عید نوروز توجه جدی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی داشتند و در این راستا ۴۰ هزار مورد بازرسی و ۱۷۰۰ مرکز پلمب شد.

نقی پور، طیف وسیعی از خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی را متوجه افراد در معرض خطر دانست و خاطرنشان کرد: سالمندان به واسطه دارا بودن بیماری های زمینه ای همچون قلبی و عروقی، دیابت و فشار خون و مادران باردار در این دوران نیازمند توجه ویژه هستند لذا کلیه مادران باردار تحت رصد قرار دارند و بیش از ۷۰۰۰ مادر باردار را پایش کرونایی کردیم که ۵۰ نفر بستری شدند و آزمایش کرونای حدود ۱۲ نفر مثبت شد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تولیدی استان در بخش لوازم حفاظت فردی، یادآور شد: روزهای اول شیوع کرونا خیلی تحت فشار بودیم، اما اکنون کمبودی مشاهده نمی شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یکی از دلایل مدیریت خوب کرونا در استان را توجه مردم به توصیه های بهداشتی و خودمراقبتی دانست و گفت: این همکاری متقابل باید ادامه داشته باشد، زیرا هنوز مشخص نیست که اپیدمی کرونا چه زمانی تمام می شود.

نقی پور، مهار کامل کرونا را نیازمند ماندن در خانه دانست و عنوان کرد: مردم باید فواصل اجتماعی را رعایت کنند و در صورت نیاز به مشاوره های درمانی و روانشناسی با سامانه ۴۰۳۰ یا ۴۴۰۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج